فارابی
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
کد خبر : 54597

بررسی تاثیر قطعی برق در صنعت فولاد

بررسی تاثیر قطعی برق در صنعت فولاد
قطعی برق در روند کاری صنایع فولادی و سیمانی تاثیر به سزایی خواهد داشت.

به گزارش شهر بورس، تصمیم دولت برای قطعی برق در برنامه منظم تاثیراتی در بلند مدت و کوتاه مدت بر صنایع خواهد گذاشت که این تاثیرات در بلند مدت می تواند مثبت باشد.

بر اساس گزارش تجارت نیوز، بر اساس مصوبه جدید قرار است برق صنایع در زمان پیک مصرف با برنامه از پیش تعیین شده قطع شود. این قطعی برق در وهله می‌تواند قیمت محصولات را افزایش دهد اما در شرایطی در بلندمدت صنایع می‌توانند سودآوری خوبی داشته باشند.

بانک آینده

امیر توپچی‌پور، کارشناس بازار سرمایه در مورد بحث قطعی برق گفت: این انتظار وجود داشت که دولت با یک برنامه‌ریزی دقیق نسبت به قطعی برق شرکت‌های سیمانی و فولادی به طور دوره‌ای و نوبتی اقدام کند تا تولیدات این محصولات با مشکل مواجه نشود و شرکت‌ها بتوانند برنامه‌ریزی برای تولید داشته باشند. براساس آنچه اعلام شد شرکت‌ها می‌توانند شبانه تولید خودشان را ادامه دهند که این اتفاق تاثیر مثبتی در روند بازار خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:تحقق وعده‌ها یکی پس از دیگری؛ سودهای رسوبی به جیب سهامداران رسید


وی اضافه کرد: البته این مشکل هنوز به طور کامل برطرف نشده است. علاوه بر آن ظرفیت تولید کشور کمتر از ۱۰۰ میلیون تن است که پاسخگوی تقاضای موجود نیست. زمانی که تولید کارخانه‌ها در حوزه سیمان کاهش پیدا ‌کند در بحث عرضه و تقاضا و قیمت‌ها تاثیر خواهد داشت. ایران از آن دسته کشورهایی است که گاز و برقی ارزان دارد و به همین دلیل شرکت‌های فولادی اقدام به تاسیس کوره‌های الکتریکی کردند و در حال حاضر ۸۰ درصد فولاد کشور از طریق همین کوره‌ها بدست می‌آید. باقطعی برق تولید فولاد کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

پراپ تریدینگ

کمان