صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر : 54621

بررسی تاثیرات آغاز مذاکرات برجام بر بازار

بررسی تاثیرات آغاز مذاکرات برجام بر بازار
آغاز مذاکرات برجام تاثیرات خود را از الان با کاهش قیمت سکه و دلار در بازار گذاشته است.

به گزارش شهر بورس، با آغاز دوره جدیدی از مذاکرات احیای برجام در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس قطعا تاثیرات این مذاکرات بر بازار دلار و سکه بر کسی پوشیده نیست و با انتشار این خبر تاثیر خود را با کاهش قیمت گذاشته است.

بر اساس گزارش تجارت نیوز، اهداف سفر جوزپ بورل به تهران محقق شد و قرار است به زودی مذاکرات احیای برجام که از اسفند ماه متوقف شده از سرگرفته شود اما در فرمتی جدید؛ یعنی در جایی غیر از وین و در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین در قالب ۱+۱.

از قطر به‌عنوان میزبان احتمالی مذاکرات نام برده می‌شود. در عین حال منابع غربی خبر می‌دهند که این مذاکرات از یک طرف با مشارکت انریکه مورا و علی باقری و از طرف دیگر تیم آمریکایی به رهبری رابرت مالی برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: میزبانی کیش از چهاردهمین نمایشگاه کیش اینوکس


با این حال گفتگوهای ایران و آمریکا آن‌چنان‌که در وین جریان داشت، به شکل غیرمستقیم و با تسهیل‌گری اروپا ادامه می‌یابد. اما این تحولات بلافاصله بازتاب‌های خود را در محیط اقتصادی ایران نشان داد.

روز گذشته قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد با کاهش قابل توجه ۴۰۰ تومانی نسبت به نرخ روز شنبه به رقم ۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. قیمت سکه طلا طرح جدید نیز روز گذشته با کاهش ۶۶۰ هزار تومانی به سطح ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

کاهش بهای گواهی سکه و صف فروش شدن صندوق طلا و افت شدید قیمت در بازار آتی نیز در کنار کاهش تقاضا در بازارهای فولاد و محصولات پتروشیمی نشان‌دهنده تغییر ذهنیت‌ها و تخلیه انتظارات تورمی در بازارهای کالایی است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 16 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان