صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۳۰
کد خبر : 102817

بررسی انواع روش های سرمایه گذاری

بررسی انواع روش های سرمایه گذاری
شهر پلاس: سرمایه گذاری روش های گوناگونی دارد و هر فرد با توجه میزان بودجه‌ی خود و میزان ریسک پذیری، می‌تواند روش مناسب خود را انتخاب کند.

به گزارش شهر پلاس، سرمایه گذاری در ملک، طلا، خودرو، زمین، سهام و صندوق‌های سرمایه گذاری از جمله روش‎‌های رایجی هستند که افراد برای سرمایه گذاری خود انتخاب می‌کنند. هر کدام از این روش ها نیز از راه‌های مختلفی انجام می‌شود.

به عنوان مثال برای سرمایه گذاری در طلا می‌توان به صورت فیزیکی و غیر فیزیکی اقدام کرد. منظور از روش فیزیکی، خرید صورت‌های مختلف طلا (طلای زینتی، آب شده، دست دوم و..) به صورت حضوری و فیزیکی است و روش غیر فیزیکی نیز به معنای سرمایه‌گذاری در طلا از طریق خرید گواهی سپرده سکه و شمش طلا در بورس کالا و خرید صندوق طلا است.

روش فیزیکی با معایبی از جمله ریسک سرقت، نرخ بالای اجرت و کارمزد و ریسک عدم اصالت طلا رو به رو است که این موارد در روش غیر فیزیکی وجود ندارد.

نرخ کارمزد در خرید گواهی سپرده طلا و صندوق‌های طلا بسیار پایین‌تر از کارمزد خرید حضوری است و به دلیل عدم نگهداری طلا به صورت فیزیکی، ریسک سرقت و نگهداری آن به صفر می‌رسد. همچنین امکان سرمایه‌گذاری در روش غیر فیزیکی با مبالغ اندک نیز وجود دارد.

خرید طلا به صورت فیزیکی با مبالغ اندکی مانند ۱۰۰ هزار تومان در حال حاضر امکان پذیر نبوده و به مبالغ بیشتری نیاز دارد، حال آنکه با همین مبلغ می‌توان در صندوق‌های طلا سرمایه گذاری کرد.
سرمایه‌گذاری در ملک، زمین و خودرو نیازمند سرمایه‌های بالایی است و علاوه بر این، میزان نقدشوندگی این نوع از سرمایه‌گذاری‌ها معمولا پایین‌تر از سهام است.


نحوه شناسایی رمز ارز تقلبی


با تاسیس صندوق‌های سرمایه گذاری و امکان خرید سهام در بورس زمینه سرمایه گذاری با پول کم فراهم شد و بدین ترتیب همه افراد با هر میزان سرمایه‌ای می‌توانند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در بورس سرمایه گذاری کنند.

در روش سرمایه گذاری مستقیم، افراد شخصا اقدام به خرید و فروش سهام می‌کنند. در این روش داشتن دانش بورسی، زمان کافی، مهارت و تجربه کافی ضروری است؛ چرا که در صورت نداشتن سواد مالی ممکن است سرمایه‌گذاری افراد با ضرر و زیان جبران ناپذیری مواجه شود.

البته یکی از گزینه‌هایی که افراد برای سرمایه گذاری مستقیم انتخاب می‌کنند، عرضه اولیه است. به عرضه شدن سهام یک شرکت برای اولین بار در بورس یا فرابورس عرضه اولیه گفته می‌شود و، چون عرضه‌های اولیه از گذشته تا به امروز، در بیشتر مواقع سود آور بوده‌اند و امکان سرمایه گذاری با مبالغ کمتر از ۵۰۰ هزار تومان هم در آن‌ها وجود دارد، با استقبال خریداران مواجه می‌شوند.

در روش غیر مستقیم، افراد سرمایه خود را در اختیار متخصصان بورسی و کارشناسان خبره دارای مجوز‌های لازم از سمت سازمان بورس قرار می‌دهند تا بدون درگیر شدن در روند معاملات و صرف زمان برای آموزش یا انتخاب سهام، بازدهی مطلوبی را کسب کنند؛ بنابراین سرمایه گذاری به روش غیر مستقیم می‌تواند برای اشخاصی که فرصت کافی برای رصد بازار و آموزش‌های بورسی را ندارند؛ مناسب باشد. صندوق‌های سرمایه گذاری و سبدگردانی اختصاصی از ابزار‌های سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس به شمار می‌روند و هر فرد با توجه به نیاز و معیار‌های خود می‌تواند روش مناسب خود را انتخاب نماید.

صندوق‌های سرمایه گذاری انواع مختلفی از جمله درآمد ثابت، سهامی، شاخصی، مختلط، اهرمی، تضمین اصل سرمایه و بخشی دارند و همین تنوع باعث شده تا همه افراد با هر سلیقه‌ای بتوانند از آن‌ها استفاده نمایند.

اهمیت سرمایه‌گذاری

اهمیت سرمایه گذاری به حدی است که در اکثر کشور‌های پیشرفته جهان حدود ۴۰ درصد از والدین حتی قبل از تولد فرزندشان اقدام به سرمایه‌گذاری برای آن‌ها می‌کنند تا نسبت به آینده آن‌ها امنیت خاطر داشته باشند. البته همه والدین به دنبال این هستند تا فرزندانشان در آینده زندگی امن و آسوده‌ای داشته و با مشکلات مالی مواجه نشوند.

به همین دلیل با استفاده از روش‌های متنوع سرمایه گذاری برای کودکان  تلاش می‎‌کنند تا آینده‌ی مطلوبی را برای فرزند یا فرزندان خود رقم بزنند.

صندوق‌های سرمایه گذاری برای کودکان نیز قابل استفاده است و والدین می‌توانند انواع مختلفی از صندوق‌ها را با توجه به بودجه مدنظر خود و بازدهی مورد انتظارشان انتخاب کرده و یک سرمایه گذاری مناسب برای آن‌ها انجام دهند.

منبع: نبض بازار

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − چهارده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان