صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۳
کد خبر : 95269

برای آینده خود سرمایه گذاری کنید

برای آینده خود سرمایه گذاری کنید
همه افراد به‌دنبال راهی برای تضمین آینده خود هستند. در این مقاله به بررسی بهترین راه‌ها جهت سرمایه گذاری برای آینده خود خواهیم پرداخت.

به گزارش شهر بورس، همه افراد به‌دنبال راهی برای تضمین آینده خود هستند. بازنشستگی، تحولات ناگهانی زندگی، آینده فرزندان، افزایش بودجه برای خرید موارد مورد نیاز و… همگی از عواملی هستند که سرمایه‌گذاری بلند مدت را به یک اقدام ضروری تبدیل کرده‌اند. علاوه ‌بر این سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌تواند مزایای بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری‌ کوتاه‌مدت داشته باشد. در این مقاله به بررسی بهترین راه‌ها جهت سرمایه‌گذاری برای آینده خود خواهیم پرداخت.

معایب و مزایای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت

پیش از آن که بخواهیم برای آینده، در یک زمینه خاص، سرمایه‌گذاری کنیم باید حتما با مزایا و معایب آن آشنا شویم.

معایب سرمایه‌گذاری بلندمدت:

  • ریسک نقدشوندگی
  • ریسک تجاری با ورشکستگی کسب‌وکارها
  • تورم و تغییرات نرخ بهره

مزایای سرمایه‌گذاری بلندمدت:

  • مزایای مالیاتی
  • ریسک کمتر
  • بازدهی بیشتر با وجود نوسانات بازار

روش‌های متداول سرمایه‌گذاری بلند مدت

سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، گرچه در مدتی طولانی بازدهی خواهند داشت اما در سال‌های بعد سود بالا و مطمئنی را برای شما به ارمغان خواهند آورد. متداول‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت عبارتند از:

  • اوراق قرضه: خرید اوراق قرضه یعنی از سرمایه خود به یک شرکت یا نهادی دولتی وام دهید و از سود بازپرداخت آن استفاده کنید. ریسک اوراق قرضه تقریبا پایین است؛ ولی گاهی امکان بازگشت سرمایه در آن کم است.
  • سپردههای بلندمدت بانکی: این سپرده‌ها ریسک پایین و بازده کمی دارند. شما در این سپرده‌ها معمولا اجازه افزایش یا کاهش سرمایه خود در طی دوره معین را نخواهید داشت.
  • خرید سهام شرکتها: ریسک این روش بالاست و وضعیت اقتصادی و عملکرد شرکت، اثر مستقیمی بر ارزش سهام شما خواهد گذشت.
  • صندوقهای سرمایهگذاری مشترک: یکی از ابزارهای غیرمستقیم سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک هستند که در بازار بورس، با جمع‌آوری منابع مالی به سرمایه‌گذاری در سبدی از اوراق بهادار می‌پردازند.
  • سرمایهگذاری در بازار املاک: از متداول‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت، سرمایه‌گذاری در بازار املاک است.

سرمایه‌گذاری در بازار املاک

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم این روش یکی از روش‌های رایج و محبوبی است که از گذشته در بین مردم متداول بوده است. در حالت کلی دو روش مستقیم و غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بازار املاک وجود دارد. در روش اول شما از راه‌های زیر می‌توانید به سرمایه‌گذاری در این بازار بپردازید:

  1. خرید و فروش ملک
  2. خرید املاک کلنگی و نوسازی
  3. خرید زمین برای ساخت و ساز
  4. خرید ملک با هدف اجاره
  5. خرید متری ملک

روش‌های بالا راه‌هایی سنتی هستند که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. معمولا در این روش‌ها شما با مشکلاتی مانند ریسک نوسانات بازار، احتمال رکود بازار، امکان کلاهبرداری و نیاز به سرمایه بالا مواجه خواهید شد. همچنین نقدشوندگی در این روش‌ها نیز گاهی دشوار به نظر می‌رسد. اما روش جدید و ایمنی که می‌تواند از بسیاری از جهات جایگزین روش‌های سنتی‌تر شود؛ سرمایه‌گذاری در املاک، ازطریق بازار بورس است. در ادامه، توضیحات بیشتری در این مورد ارائه می‌دهیم.

سرمایه‌گذاری بلندمدت در صندوق‌های املاک و مستغلات بورس

صندوق‌های املاک و مستغلات، جدیدترین ابزار کارآمد، در بازار ‌‌سرمایه ایران است که طبق پیش‌بینی‌های متخصصان، پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت خواهد داشت. در این صندوق‌ها، سرمایه افراد جمع‌ شده و از آن برای خرید املاک استفاده می‌شود. سرمایه‌گذاران با این روش، بدون دخالت در فرایند خرید و فروش، می‌توانند سود بازار املاک را دریافت کنند. یکی از مشکلات سرمایه‌گذاری در بازار املاک به روش مستقیم، نیاز به سرمایه بالا بود؛ اما شما می‌توانید با سرمایه کم نیز از طریق این صندوق‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.
سود این صندوق‌ها از دو منبع افزایش نرخ مسکن و اجاره تامین خواهد شد. بازدهی آن‌ها نیز گاهی بالاتر از بازدهی بازار املاک است. صندوق‌های املاک و مستغلات، حداقل ۷۰ درصد دارایی‌ها را به خرید، فروش و اجاره ملک و ۳۰ درصد دیگر را نیز به ابزارهای سرمایه‌گذاری همچون صندوق‌های درآمد ثابت، سپرده‌های بانکی، اوراق رهنی و… اختصاص می‌دهند. این صندوق‌ها به سه نوع سهامی، رهنی و ترکیبی دسته‌بندی می‌شوند. املاکی که در این صندوق‌ها معامله می‌شوند نیز باید حتما ویژگی‌های مشخصی داشته باشند؛ زیرا صندوق‌های املاک و مستغلات تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار هستند. مزایای کلی این صندوق‌ها عبارتند از:

  • متنوع‌سازی پرتفوی
  • کاهش هزینه‌های اضافی
  • سود بالا و ریسک کم
  • عدم نیاز به سرمایه بالا
  • شفافیت معامله‌ها و دسترسی به گزارش عملکرد صندوق
  • امنیت سرمایه

نکات مهم در سرمایه‌گذاری بلند‌مدت

برای انتخاب هر یک از روش‌ها ابتدا اطلاعات کافی را در مورد تمام مزایا و معایب آن و عوامل موثر بر آن بسنجید. اطلاع از شرایط اقتصادی و سیاسی کشور یکی از مهم‌ترین موارد در این زمینه است. برای ارزیابی میزان بازدهی سرمایه‌گذاری بلندمدت، تنها برمبنای نوسانات کوتاه‌مدت تصمیم نگیرید. دقت کنید که مهم‌ترین عامل موثر بر موفقیت کسب‌وکارها در بلندمدت، اعتبار آن‌ها خواهد بود. با وجود اینکه سرمایه‌گذاری در بورس یکی از روش‌های ایمن و مناسب برای آینده خواهد بود؛ اما باید با تحلیل بنیادی، ارزش ذاتی سهام‌ها را بسنجید و از جزئیات مهم فعالیت در بورس آگاه باشید. برای این‌کار می‌توانید مدیریت دارایی خود را به حرفه‌ای‌ها بسپارید.

سخن پایانی

ما معمولا به‌دلایل مختلف نیاز به سرمایه‌گذاری‌هایی داریم که بتوانند تا حدود زیادی، خیالمان را از آینده آسوده سازند. در این مقاله با متداول‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت آشنا شدیم و یکی از بهترین روش‌ها یعنی سرمایه‌گذاری در بازار املاک، در بورس را بررسی کردیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 16 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان