شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر : 8028

بخش معدن ظرفیت ارز آوری ۲۰ میلیارد دلاری دارد

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، جعفر سرقینی بعد از ظهر دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز نوآوری معادن وصنایع معدنی ایران، افزود: مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) به منزله فراخوان دائمی ایده های نو در بخش معدن محسوب می شود

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، جعفر سرقینی بعد از ظهر دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز نوآوری معادن وصنایع معدنی ایران، افزود: مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) به منزله فراخوان دائمی ایده های نو در بخش معدن محسوب می شود و همواره از نوآوران در بخش معدن و صنایع معدنی استقبال می کند و از حرکت های این عرصه استقبال همیشگی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بخش معدن وصنایع معدنی با تحقیقات و نوآوری بیگانه نبوده، اما کم رنگ بوده و دولت هم برای حمایت از این امر، سهم قائل شدن از حقوق دولتی معادن برای فعالیت تحقیقاتی را اجرایی ساخت.

سرقینی اضافه کرد: همانگونه که به کمیت تولید توجه می شود، کیفیت هم مورد تاکید است و باید میزان مصارف واحدهای تولید کاسته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: شرایط امروز کشور سبب شد که مساله رشد بازدهی و بهره‌وری بیش از پیش مورد توجه شده و این موضوع به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید؛
احضار رئیس سازمان بورس به مجلس
خودرو هم از قافله گرانی عقب نماند/ آرامشی که با دستور حاصل نشد
قرمزپوشی یک‌دست بازار سهام/ کاهش ۶۰ درصدی ارزش معاملات

سرپرست وزارت صنعت تاکید کرد: بخش معدن کشور علاوه براینکه قابلیت تامین نیاز جامعه و صنایع کشور را دارد، رویکرد صادراتی هم داشته و در سال‌های اخیر این موضوع آشکار است.

سرقینی گفت: امروز تولید نیازمند اقدامات فناورانه است و اکنون با شکل گیری ایمینو آشکار است که همه پشتیبان این حرکت هستند، از معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت صنعت، سازمان ایمیدرو و تولید کنندگان بزرگ گرفته، تا دیگر شرکت ها که ضرورت آن را خاطرنشان می سازند.

براساس گزارش ایرنا، حسین منصوری مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) در این مراسم گفت: اکنون در این مرکز، فضا برای فعالیت ۶ استارتاپ فراهم شده که در زمان حاضر پنج استارتاپ شامل «شبیه‌سازی گمانه‌های اکتشافی»، «مدیریت باطله‌های معدنی»، «افزایش بازیابی سیستم های لیچینگ و بیولیچینگ مس با استفاده از آلاینده های گازی خروجی از دودکش کارخانه ها» و «ساخت و راه اندازی نخستین سامانه اکتشافات زمین شناسی – ژئوفیزیکی (مغناطیس سنجی) هوابرد پهپادی» فعالیت می کنند.

به گفته وی، پنج  استارتاپ مزبور از میان ۱۵ ایده برگزیده دومین جشنواره اینوماین پس از انجام مصاحبه، حائز شرایط برخورداری از خدمات مرکز نوآوری ایمینو شدند و اکنون دوره شکل دهی را تا زمان انعقاد قرارداد قطعی با هدف برخورداری از سایر امتیازات شتابدهی در بخش استارتاپ ها طی می کنند.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان