شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۵۳
کد خبر : 53646

با 500 هزار تومان چه سرمایه گذاری مناسب است؟

با 500 هزار تومان چه سرمایه گذاری مناسب است؟
در گزارش زیر می خواهیم بدانیم با کمتر از 1 میلیون تومان سرمایه گذاری در کدام بازار مناسب تر است.

به گزارش شهر بورس، سرمایه گذاری یک روش برای سود بردن از پول یا دارایی می باشد که در جوامع بسیار گسترئه شده و روش های مختلفی مثل بانک ، بورس ،خرید طلا و سکه برای آن وجود دارد در این گزارش می خواهیم بدانیم با 500 هزار تومان چه سرمایه گذاری مناسب تر است.

سرمایه‌گذاری یک روش مناسب برای حفظ ارزش پول در جوامعی است که افراد با تورم و رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند. به عبارت دیگر، افراد با سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف می‌توانند در گام اول ارزش پول یا دارایی خود را حفظ کنند و در گام بعدی از این سرمایه سود به دست بیاورند. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر بازارهای متنوعی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد که با عناوین بازار خودرو، مسکن، ارز و … شناخته می‌شوند. اما برای شروع سرمایه‌گذاری در اکثر این بازارها باید پول کلان داشته باشید. در این میان تکلیف افرادی که می‌خواهند با مبالغ کمتر از 1 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کنند چیست؟! یا به زبان ساده، با 500 هزارتومان کجا می‌توان سرمایه‌گذاری کرد؟ برای پاسخ به این سوال مهم، با ما همراه باشید.

با ۵۰۰ هزار تومان کجا سرمایه گذاری کنیم؟

همان‌طور که در بخش قبل اشاره شد، بازارهای متنوعی برای شروع سرمایه گذاری وجود دارند. افراد برای شروع سرمایه‌گذاری باید در گام اول نوع بازار را مشخص کنند؛ به عنوان مثال برخی از افراد در بازار به خصوصی مثل خودرو اطلاعات کافی دارند و برخی دیگر در بازار مسکن، اما افرادی که اطلاعات کافی یا سرمایه کلان برای شروع سرمایه‌گذاری ندارند باید چه کار کنند؟ کدام بازار برای این افراد با سرمایه کم مناسب‌تر است؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا با انواع بازارهای سرمایه‌گذاری در کشور آشنا شویم، در نهایت به شناسایی بهترین بستر سرمایه‌گذاری با مبلغ 500 هزار تومان خواهیم پرداخت. انواع بازارهای سرمایه‌گذاری عبارت‌اند از:

سپرده‌گذاری در بانک‌ها

بانک از زمان گذشته به عنوان اولین انتخاب افراد برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آمد. این فرایند از طرق سپرده‌گذاری‌های کوتاه‌مدت یا بلند‌مدت انجام می‌شد و در نهایت مقداری سود مشخص، به فرد تخصیص داده می‌شد. در حال حاضر با وجود تورم و رکود اقتصادی در کشور، سپرده‌های بانکی گزینه مناسبی نیستند و در این شرایط حتی ارزش اولیه پول شما با گذشت زمان در بانک حفظ نخواهد شد. سپرده‌گذاری در بانک بیشتر مناسب افرادی است که قصد افزایش پول یا کسب سود را ندارند.

خرید ارز و دلار

حتما اطلاع دارید که خرید دلار و ارزهای رایج خارجی با دید سرمایه‌گذاری، نیاز به ریسک‌پذیری بسیار بالایی دارد. نوسانات قیمتی در دلار و سایر ارزها بسیار بالا است و افرادی که در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند، ممکن است بخش زیادی از سرمایه ‌خود را از دست بدهند. باید دقت داشته باشید که مولفه‌های متعددی در تعیین قیمت دلار نقش دارند علاوه بر این، بانک مرکزی آمریکا هم چارچوب‌های مختلفی را برای تعیین قیمت دلار در نظر گرفته است. با این تفاسیر، شروع سرمایه‌گذاری با خرید دلار آن هم با مبالغ کمتر از 1 میلیون تومان، انتخاب مناسبی نیست.


بیشتر بخوانید:بیت کوین یک دارایی بدون ریسک


خرید سکه و طلا

طلا یک کالای با ارزش است که روزگاران قدیم تا به حال، به ارزش آن افزوده شده است. قیمت طلا با توجه به انس جهانی طلا و حتی دلار مشخص می‌شود. با توجه به این فرایند، طلا هم به عنوان یک بستر سرمایه‌گذاری نیاز به ریسک‌پذیری متوسط خواهد داشت. از طرفی شروع سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا با کمتر از 1 میلیون تومان امکان‌پذیر نیست و بهتر است به گزینه‌های دیگری بیاندیشید.

بازار مسکن

بازار ملک و مسکن بستر سرمایه‌گذاری آشنایی برای تمام افراد است. همان‌طور که می‌دانید برای سرمایه‌گذاری در بازار املاک، نیازی به تخصص نیست و شما با داشتن سرمایه می‌توانید به راحتی در این بازار سرمایه‌گذاری کنید اما این فرایند نیاز به یک سرمایه کلان دارد و هر شخص نمی‌تواند به راحتی در این بستر فعالیت کند. در ضمن، نقدشوندگی ملک و مسکن بسیار پایین است؛ یعنی در صورت نیاز به اصل سرمایه، باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانید.

بازار بورس

بازار بورس دقیقا همان بازار سرمایه‌گذاری مناسب با سرمایه کم است. هر فرد با هر میزان سطح سواد، مذهب و سنی که دارد، می‌تواند به راحتی کد بورسی دریافت کرده و در این بازار فعالیت کند. دریافت کد بورسی از طریق کارگزارهای بورس امکان‌پذیر است. اما سوال اصلی اینجا است که آیا با مبلغ 500 هزار تومان می‌توان در بورس سرمایه‌گذاری کرد؟ در پاسخ باید گفت بله، در حال حاضر کم‌ترین سرمایه مورد نیاز برای شروع فعالیت در بورس، همان 500 هزار تومان است.

شاید بسیاری از افراد به این فکر کنند که بازار بورس بازار پر ریسکی است و نیاز به تخصص دارد. گفتنی است که این افراد می‌توانند برای شروع سرمایه‌گذاری در این بازار، از خدمات سرمایه گذاری غیر مستقیم یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند. این صندوق‌ها دارای تنوع زیادی هستند و هر فردی متناسب با میزان ریسک‌پذیری خود می‌تواند پول خود را در این صندوق‌ها تزریق کند. با این کار دیگر نیازی به تخصص یا صرف زمان برای انجام معاملات نیست. بازار بورس دارای مزایای متعددی است که بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از:

انجام معاملات به صورت قانونی

شفاف بودن تمام فرایند‌های معاملات

امکان سرمایه‌گذاری مستقیم و غیر مستقیم

دارای نقدشوندگی بسیار بالا

امکان کسب بازدهی با سرمایه کم

شروع فعالیت بدون هیچ محدودیت سنی، تحصیلی و مذهب

کلام آخر

برای حفظ ارزش پول در مقابل تورم راهکارهای متعددی وجود دارد که سرمایه‌گذاری یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. در این مقاله به انواع بازارهای سرمایه‌گذاری در کشور اشاره شد. هر کدام از این بازارها دارای مزایای و معایبی هستند که به صورت مختصر با آن‌ها آشنا شدیم. یکی از موضوعات اصلی در این مقاله، پاسخ به سوال «با 500 هزارتومان کجا می‌توان سرمایه‌گذاری کرد؟» بود، در نهایت با بررسی انواع بسترهای سرمایه‌گذاری به این نتیجه رسیدیم که بازار بورس بهترین بستر برای شروع سرمایه‌گذاری حتی با مبالغ کمتر از 1 میلیون تومان است. این بازار مزایای متعددی دارد که به بعضی از مهم‌ترین‌ها آن‌ها اشاره کردیم. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با انواع بسترهای سرمایه‌گذاری و امکان شروع سرمایه‌گذاری با مبلغ 500 هزار تومان، این مقاله را مطالعه کنید.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان