شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر : 119072

با یک میلیارد خودرو خارجی بخریم یا ایرانی؟

با یک میلیارد خودرو خارجی بخریم یا ایرانی؟
بررسی بازار خودرو در هفته‌های پایانی سال نشان میدهد، قیمت خودرو در بازار مجدداً افزایش یافته است. ارتباط مستقیم با نرخ ارز و نرخ افزایشی آن تأثیر مهمی بر رشد قیمت خودروها داشته است.

به گزارش شهر بورس به نقل از اقتصاد آنلاین، در حال حاضر شاهد اوج قیمت خودرو هستیم و در صورتی که نرخ دلار تغییر نکند، قیمت‌ها در بازار خودرو به همین سطح باقی خواهند ماند، اما در صورتی که نرخ دلار افزایش ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد، باز هم شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود.

قیمت خودرو امروز همچنان در مسیر صعودی خود است و بر اساس آخرین اعلام قیمت توسط شرکت‌های ایران خودرو، هایما، تارا، سمند و پژو پارس، قیمت این خودروها نسبت به روز گذشته افزایش ۵ الی ۳۰ میلیون تومانی داشته‌اند. همچنین، قیمت محصولات سایپا نیز در طول یک روز گذشته افزایش یافته است.

در این مقاله قصد داریم با آشنایی در خصوص قیمت‌ها، بهترین خودروهای در محدوده 1 میلیارد تومان را بررسی نمائیم.

توجه داشته باشید، باتوجه به نوسان لحظه ای، قیمت ها حدودی می باشند.

قیمت روز محصولات ایران خودرو در تاریخ امروز به شرح زیر است:

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ به ۵۹۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون تومان افزایش یافته است. این خودرو یکی از محبوب ترین ماشین های زیر یک میلیارد محسوب میشود.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۶۳۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ نیز به ۷۴۵ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است. قیمت این خودرو در طی مدت زمان از تیر تا به امروز ۱۱۰ میلیون تومان گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز به ۶۸۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ امروز ۷۹۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ امروز ۸۷۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین، قیمت مدل ۱۴۰۲ این خودرو ۹۰۵ میلیون تومان است که طی روز گذشته ۱۰ میلیون تومان افزایش را تجربه کرده است. در طی چهار ماه گذشته، این مدل ۳۰ میلیون تومان گرانتر شده است.

قیمت تارا اتوماتیک مدل V۲ سال ۱۴۰۱ به ۹۱۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین، تارا اتوماتیک صفر مدل V۲ سال ۱۴۰۲ به قیمت ۹۴۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروی کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز به ۵۰۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۷ میلیون تومان افزایش یافته است.

 قیمت خودروی شاهین G اتوماتیک CVT مدل ۱۴۰۲ امروز به ۸۲۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به ۶۶۰ میلیون تومان رسیده است و تغییری نکرده است. همچنین، شاهین G مدل ۱۴۰۰ به قیمت ۶۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شود که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

قیمت شاهین GL دنده‌ای صفر مدل ۱۴۰۲ نیز امروز ۶۶۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون تومان افزایش یافته است.


بیشتربخوانید: قیمت حواله خودرو جانبازان به 13 میلیارد تومان رسید!


خودروهای خارجی

در آگهی‌های بازار خودرو، قیمت رنو ساندرو اتوماتیک مدل ۱۳۹۶ با کارکرد ۹۱ هزار کیلومتر به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین، ساندرو مدل ۱۳۹۵ با کارکرد ۸۸ هزار و ۲۰۰ کیلومتر با قیمت ۷۶۰ میلیون تومان در دسترس می‌باشد. این مدل به دلیل موتور فوق العاده، یکی از محبوبت ترین گزینه ها در رنج قیمتی 1 میلیارد تومان می باشد.

با توجه به آخرین اطلاعات موجود، قیمت انواع خودروهای لیفان در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ به شرح زیر است. قیمت لیفان X۷۰ اتوماتیک مدل ۱۴۰۱، ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که پیشرانه ۱.۵ لیتری استفاده می‌کند. بر اساس آخرین قیمت‌های بازار، قیمت خودروی جک J۴ در بازار آزاد به مبلغ ۸۴۲ میلیون تومان و در نمایندگی‌ها حوالی ۷۷۹ میلیون تومان می‌باشد. همچنین، قیمت خودروی کی ام اس T۸ نیز یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان است. در حالی که قیمت کارخانه برای این محصول توسط کرمان موتور به مبلغ یک میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان اعلام شده است که در مقایسه با قیمت بازار، گرانتر است.

کیا سراتواز سوی شرکت سایپا و در چهار تیپ مختلف، دو تیپ ۱.۶ لیتر و ۲ لیتر ساده و دو تیپ مشابه با پسوند آپشنال به تولید رسید. براساس آخرین بررسی بازار، قیمت کیا سراتو مونتاژ دنده‌ای مدل 94، در حدود 1میلیارد و 100 میلیون تومان است. جذابیت ظاهری و رانندگی راحت، از مزایایی است که این خودرو را در رنج قیمتی 1 میلیارد پر طرفدار کرده است.

قیمت مدلهای کارکرده چری تیگو 7 در آگهی های بازار در حدود 1 میلیارد و 200میلیون تومان است. چری تیگو 7 خودرویی شاسی بلند با فضای کابین مناسب و سیستم تعلیق نرم تر از رقبای هم رده خود، با توان فنی خوب، خودرویی مدعی در میان لیست بهترین ماشین تا 1 میلیارد است.

این خودروی پرشتاب با پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری خود و بهره گیری از گیربکس 6 دنده دوکلاچه در 10.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و همچنین به نهایت سرعت 190 کیلومتر برساعت برسد.

نتیجه گیری

خودورهایی مانند کوئیک Rپلاس اتوماتیک ۱۴۰۲، سایناSاتوماتیک، از خودروسازی سایپا و همچنین خودروهای مثل پژو پارس ELX-TU5، رانا پلاس اتوماتیک، سمند سورن ELX از خودروسازی ایران‌خودرو می‌توان زیر ۷۰۰ میلیون تومانی خریداری کرد. در واقع می‌توان تمام خودروهای تولید داخل را  اعم از صفر و کار کرده بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان خریداری کرد.

اما در خصوص خرید خودروهای مونتاژی و وارداتی در بازه قیمتی 1میلیارد، خودروهای کارکرده قایل خریداری هستند. انتخاب اینکه کدام ماشین را خریداری نمایید به عوامل زیادی از جمله میزان کارکرد، سلامت بدنه و نیاز شما بستگی دارد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان