شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر : 80718

رئیس سازمان بورس در گفت‌وگو با شهر بورس:

با دستور نمی توان با بازار برخورد کرد/ جلوی سهام پروژه ای را می گیریم

با دستور نمی توان با بازار برخورد کرد/ جلوی سهام پروژه ای را می گیریم
با دستور نمی توان با بازار برخورد کرد؛ البته با اشخاصی که بخواهند سهمی را پروژه و بازار را دستکاری کنند، شدیدا برخورد خواهد شد.

مجید عشقی در گفت‌وگو با شهر بورس درباره جلسه با فعالان اقتصادی شهر کرمان اظهار داشت: پیرو جلساتی که در سازمان بورس برنامه ریزی شده بناست سفرهایی را به استان‌های مختلف داشته باشیم که از اواخر سال گذشته این حرکت آغاز شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا با فعالان اقتصادی استان کرمان جلساتی را برگزار کردیم که در خصوص مسائلی که شرکت‌های استان درباره بازار سرمایه داشتند و انتظاراتی که بود، صحبت کردیم.

عشقی یادآور شد: به نظر می‌رسد این جلسات فرصت خوبی است تا فعالان اقتصادی استان‌ها با مجموعه بازار سرمایه آشنا شوند. همزمان با این جلسات تعدادی جلسات آموزشی هم برگزار می‌کنیم تا بحث فرهنگ سازی بازار سرمایه را داشته باشیم.

رئیس سازمان بورس با اشاره به رشد بازار طی هفته‌های اخیر، خاطرنشان کرد: بازار سرمایه باید به هدف‌هایی که قبلا رسیده بود، می‌رسید. بسیاری از شرکت‌ها سودآوری و وضعیت درآمدی بسیار خوبی دارند و طبیعتا با افزایش درآمدهای شرکت‌ها سودآوری هم افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم وضعیت شرکت‌ها را با سال ۹۹ مقایسه کنیم اما سرمایه‌گذاران باید دقت کافی داشته باشند و هر سهمی را فقط به دلیل اینکه بالا می‌رود خریداری نکنند چون ممکن است همان اتفاقات سال ۱۳۹۹ دوباره رخ دهد.

عشقی گفت: تک سهم شدن در چنین بازار بسیار خطرناک خواهد بود.این موضوعات همواره مورد تاکید ما بوده و حالا جدی‌تر شده است. حضور مردم در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، استفاده از ابزارهای غیرمستقیم از طریق سبدگردان‌ها و مشاورین سرمایه‌گذاری دارای مجوز از جمله توصیه‌های ماست.

رئیس سازمان بورس بر لزوم پرهیز مردم از کانال‌های سیگنال فروشی تاکید کرد و گفت ابراز داشت: یکی از مشکلات جدی ما این بوده که تعدادی سیگنال فروش و اشخاصی که بدون داشتن مجوز وارد بازار شده‌اند. طبیعی است وقتی قیمت‌ها رشد می‌کند همه پیشبینی درست دارند که با این ترفند مردم را جذب می‌کنند و ممکن است اقداماتی انجام دهند که بعدا هم قابل پیگیری نیست.


کارگاه تامین مالی از بازار سرمایه در کرمان


وی ادامه داد: ما در دو سال گذشته هم در حوزه افزایش مجوز شرکت‌های سبدگردان و هم در حوزه راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری اقدام کردیم که مردم می‌توانند به راحتی وارد آن شده و بازدهی معقولی را کسب کنند.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به این سوال که «آیا تلاش سازمان بورس برای افزایش عرضه در بازار برای جلوگیری از رشد شارپی صحت دارد یا خیر»، عنوان کرد: بازار به نظر ما شرایط خاص خود را دارد و مطابق آن پیش می‌رود. با دستور نمی‌توان با بازار برخورد کرد.

عشقی یادآور شد: حقوقی‌ها رسالت‌ها و دیدگاه‌های کارشناسی خودشان را دارند. چنین موضوعی صحت ندارد و ما تمام تمرکزمان این است که از نشاط بازار استفاده کنیم تا منابع را به سمت تولید جذب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته با اشخاصی که بخواهند سهمی را پروژه و بازار را دستکاری کنند، شدیدا برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان بورس از آغاز عرضه‌های اولیه از هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: قطعا هم در بورس و هم در فرابورس عرضه‌های اولیه خواهیم داشت که امیدواریم از هفته‌های آینده عرضه اولیه‌ها آغاز شوند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 6 =

پراپ تریدینگ

کمان