تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
کد خبر : 112719

باید نسبت به ادامه بازسازی و مرمت حمام تاریخی کردشت توجه ویژه داشت

باید نسبت به ادامه بازسازی و مرمت حمام تاریخی کردشت توجه ویژه داشت
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در بازدید از محدوده نوردوز گفت: باید نسبت به ادامه بازسازی و مرمت حمام تاریخی کردشت توجه ویژه داشت.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، سید عزت الله ضرغامی، با حضور در نوردوز از حمام تاریخی کردشت بازدید کرد و گفت: منطقه جلفا به لحاظ موقعیت جغرافیایی موقعیت حساسی دارد و از جایگاه بین‌المللی برخوردار است

وی افزود: این منطقه مشمول ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری است و در کنار آن توانمندی‌های صنایع دستی سنتی هم قابل توجه می‌باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عباس میرزا را قهرمان ملی خطاب کرد و یادآور شد: او در مقابل دشمن متجاوز ایستاده و با ساخت قلعه عباس میرزا با برجک‌ها و دیوارهای طولانی، مهندسی معماری ایرانی را بکار گرفته و ارزش تاریخی و فرهنگی ایجاد شده است.

وی حمام کردشت را کم‌نظیر خواند و ادامه داد: بخش‌هایی از این مکان تاریخی مرمت و حفظ شده ولی به دلیل بزرگی این حمام و نبود اعتبارات، بخش‌های دیگر آن مرمت و بازسازی نشده و نیازمند توجه بیشتر است.

ضرغامی با اعلام اینکه گزارشی از منطقه آزاد ارس به هیات دولت ارائه خواهد شد، تاکید داشت: از تمامی دستگاه‌ها می‌خواهیم با همکاری دیگر برنامه جامع و مشترکی داشته باشند و تغییرات معناداری در این گردشگری منطقه صورت گیرد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان