شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
کد خبر : 64957

بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز چه راهکاری دارد؟

بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز چه راهکاری دارد؟

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اخیرا مقررات مربوط به اعطای ارز به دارندگان کارت‌های بازرگانی تسهیل شد همچنین بسیاری از مقررات ارزی را متناسب با نیازهای واقعی بازار تسهیل می‌کنیم.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، علی صالح‌آبادی رئیس ‌کل بانک مرکزی درباره راهکارهای بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز، گفت: اقدامات بسیاری برای ساماندهی بازار در حال انجام است.

راهکار بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز چیست؟

علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی گفت: عرضه‌هایی در بازارهای مختلف در حال انجام است و ضوابط موردنیاز این بازار انجام می‌شود به طور مثال اخیرا مقررات مربوط به اعطای ارز به دارندگان کارت‌های بازرگانی تسهیل شد همچنین بسیاری از مقررات ارزی را متناسب با نیازهای واقعی بازار تسهیل می‌کنیم.


بیشتر بخوانید:جزئیات بسته جدید ارزی بانک مرکزی اعلام شد


بانک مرکزی تامین ارز مورد نیاز را دنبال می‌کند

وی با بیان اینکه بانک مرکزی نیز به عنوان بازارساز در بازارهای مختلف حضور دارد و صادرکنندگان را به عرضه ارزشان در بازار تشویق می‌کند، افزود: همچنین تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان و نیازهای خدماتی موجود در بازار را مستمر دنبال می‌کنیم و در بازارهای مختلف نیز حضور داریم و مدیریت بازارهای مختلف را انجام می‌دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نیازهای خدماتی مختلفی که بعضا ممکن بود ارزی به آن‌ها تعلق نگیرد، در کارگروه‌ها شناسایی شده تا ارز موردنیازشان را به نحو مقتضی تامین کنیم، ادامه داد: در بانک مرکزی تمام تلاش خود را می‌کنیم که نیازهای بخش‌های مختلف چه واردکنندگان و چه نیازهای خدماتی را تامین کنیم.

صالح‌آبادی تصریح کرد: برای افرادی که از نوسانات نرخ ارز نگران هستند، ابزار گواهی ارزی معرفی شد که اکنون در شعب بانک ملی افرادی که نگران نرخ ارز هستند، می توانند دارایی خود را پوشش ریسک دهند.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ ارز در روزهای آینده کاهش می یابد، گفت: ما تمام تلاشمان را برای مدیریت بازار ارز انجام می‌دهیم.

منبع: تسنیم

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =

پراپ تریدینگ

کمان