شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 76204

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

نمادهای بانکی از بازار عقب هستند/ این گروه ظرفیت رشد دارد

نمادهای بانکی از بازار عقب هستند/ این گروه ظرفیت رشد دارد
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ظرفیت رشد در نمادهای گروه بانکی، گفت: نمادهای بانکی از بازار عقب هستند.

علی عصاری در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: وضعیت بازار حالت پسادلاری دارد، یعنی افزایش نرخ دلار داشته‌ایم و دلار تا ۶۰ هزار تومان رفت و حالا یک ریزشی را شاهد هستیم.

وی افزود: درست است که دلار بازار کاملا متفاوت با دلار بازار است اما فعالان بازار می‌توانند در بازارهای موازی هم فعالیت کنند که این مسئله شوک را طبیعتا می‌تواند به بازار انتقال دهد.


بیشتر بخوانید: عرضه اولیه وکغدیر در راه بورس تهران


این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که «آیا گروه خودرویی بار دیگر می‌تواند لیدر بازار باشد؟»، گفت: خودرویی‌ها گروهی ریالی محور و چشم و چراغ بازار هستند. گروه خودرویی در چند وقتی که بازار حرکت کرد، معاملات خوبی نداشت.

عصاری ادامه داد: با توجه به اینکه اختیار و آپشن‌های خودرو در هفته گذشته تمام و وزنه از پای خودرویی باز شد می‌توان منتظر صعود ملایم این گروه باشیم.

وی راجع‌به انتشار اخبار مجدد برجامی و تاثیر آن بر گروه‌های جامانده بازار مانند بانکی‌ها، خاطرنشان کرد: برجام جنازه‌ای است که هرچند یک بار نماز میتی برای آن خوانده می‌شود و خیلی تاثیری بر بازارها ندارد.


بیشتر بخوانید: مجمع وتجارت برگزار می شود


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: گروه بانکی بسیار از بازار عقب است. اخبار مهمی دیگری هستند که می‌توانند بر رشد گروه بانکی تاثیرگذارتر باشند. مثلا مشارکت در سرمایه گذاری‌های مختلف و اجازه رسمی به بانک‌ها برای دیگر سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند بر معاملات این گروه اثرگذار باشد.

عصاری یادآور شد: گروه بانکی جامانده‌ای است که این مسئله را می‌توان از روی سهام دیگری مانند دارا تشخیص دهیم که بیشترین اختلاف را نسبت به NAV دارد. این گروه قطعا پتانسیل رشد خواهد داشت اما زمان آن مشخص نیست.

مصاحبه از محمد مصدری

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − هفت =

پراپ تریدینگ

کمان