شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
کد خبر : 3766

بازاری‌ها: منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها باشید

بازگشت دلار به کانال ۱۹ هزار تومان/ فروشنده‌ها زیاد شدند

تشدید نوسانات ارزی در روزهای اخیر و امروز موجب شد تا رکوردهای نجومی برای قیمت دلار در بازار به ثبت برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، تشدید نوسانات ارزی در روزهای اخیر و امروز موجب شد تا رکوردهای نجومی برای قیمت دلار در بازار به ثبت برسد و دلار نرخ های بالای 20 هزار و 500 تومان را برای ساعتی ثبت کرد.

اما دلار خیلی در این کانال قیمتی دوام نداشت و از ساعتی قبل از 20 هزار و 500 تومان به کانال 19 هزار تومان بازگشته و هم اکنون قیمت فروش دلار 19 هزار و 800 تومان شده است؛ فعالان بازار می گویند از صبح تعداد زیادی از افرادی که قصد فروش داشتند، نسبت به فروش دلارهای خود اقدام کرده اند.

ضمن اینکه خبرهای رسیده از بازار طی روز جاری، بیانگر افزایش عرضه از سوی بازارساز بوده است؛ هرچند کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از مسولان مربوطه حکایت از آن دارد که عرضه سنگین ارز توسط بازار ساز خریداری نداشته است.

علیرغم عرضه سنگین بازار ساز در بازار امروز کمتر از 3میلیون دلار از عرضه 55میلیون دلاری خریداری شده است.

دربین صرافی ها گفته میشود که به نظر می رسد در قیمت های رایج این روزهای بازار خریدار واقعی چندانی برای ارز وجود ندارد.این صرافی ها پیش بینی می کنند که حضوربازار ساز در بازار ارز در روزهای آینده ادامه پیداکند.

افزایش عرضه از سوی بازار ساز و همچنین افزایش تعداد فروشنده ها در بازار ارز از مهمترین دلایل کاهش قیمت دلار در چند ساعت اخیر بوده است.

علاوه بر این فعالان بازار ارز می گویند: امروز در بازار متشکل ارزی نیز عرضه زیاد شده است؛ و این میزان عرضه باعث شده تا مدار صعودی قیمت ها در بازار تغییر جهت دهد و از ساعتی قبل سیر نزولی در بازار آغاز شده است.

تعدادی از بازاری‌ها می گویند: با آغاز روند نزولی قیمت‌ها در بازار، باید منتظر کاهش شدید قیمت ها در بازار طلا و سکه و ارز باشیم.

در هفته های اخیر همزمان با نمایان شدن آثار اقتصادی شیوع کرونا و کاهش صادرات و واردات بخاطر محدودیت‌های مرزی و کاهش درآمدهای نفتی و قطعنامه اخیر شورای حکام، بازار ارز شاهد روزهای متلاطمی بود که در نتیجه آن قیمت دلار رکوردهای بالای 20 هزار و 500 تومان را نیز ثبت کرد.

بانک مرکزی و دولت اما معتقدند التهابات ارزی و شوک فعلی در بازار ارز موقتی است و در روزهای آینده تمام می شود؛ یکی از دلایل مهم نوسانات اخیر ارزی، عدم بازگشت ارزهای صادراتی به کشور است.

موضوعی که باعث شده تا وزارت صمت و بانک مرکزی سخت‌گیری هایی را برای صادرکنندگان متخلف در نظر بگیرند از ابطال کارت بازرگانی تا معرفی اسامی آنها در رسانه ها و …

طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی از 72 میلیارد صادرات غیرنفتی تنها 45 میلیارد ارز به کشور بازگشت و 27 میلیارد دلار باید تا پایان تیر از سوی صادرکنندگان برگردد. فعالان بازار معتقدند با بازگشت ارزهای صادراتی به کشور، قیمت ارز ریزش شدیدی را تجربه خواهد کرد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + سیزده =

پراپ تریدینگ

کمان