شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 59291

بازگشت تسهیلات سوخت شده با انجام شفافیت بدهکاران بانکی

بازگشت تسهیلات سوخت شده با انجام شفافیت بدهکاران بانکی
بسیاری از وام های سوخت شده با انتشار اسامی ابر بدهکاران بانکی بازگشته است.

به گزارش شهر بورس، شفاف سازی در بدهکاران بانکی باعث شده تا حجم بالایی از مشکلات اقتصادی در بانک ها ساماندهی شود.

بر اساس گزارش ایمنا، سیداحسان خاندوزی با اشاره به انتشار صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ شرکت‌های دولتی غیربورسی در سامانه کدال، اظهار کرد: سال گذشته در ابتدای دولت سیزدهم که برای نخستین‌بار صورت مالی ۳۰۰ شرکت دولتی را منتشر کردیم، برخی ایراد گرفتند که این‌ها مربوط به دولت قبل است که اعلام شده نه دوره عملکرد خود شما و انتشار این صورت‌های مالی چه کمکی به مسائل اقتصادی کشور می‌کند.

وی افزود: امسال و در روزهای گذشته صورت‌های مالی ۴۰۰ شرکت دولتی را منتشر کردیم، خیلی هم تحت فشار بودیم که این تعداد کمتر شود، اما به جز هشت شرکتی که مسائل تحریمی داشت و نباید دشمنان سوءاستفاده می‌کردند تمام شرکت‌های دیگر را به عنوان شفافیت اعلام کردیم و به این طریق هم به شبهه سیاسی بودن جواب دادیم و هم نشان دادیم همین شفافیت موجب شده مدیران دستگاه‌های دولتی به سمت اصلاح عملکرد بروند.


بیشتر بخوانید: محمود آقایی: ورود نقدینگی به بورس نیازمند زیرساخت مناسب است


وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: درآمد عملیاتی ۱۴۰ شرکت دولتی در سال گذشته افزایش پیدا کرده و ۹۷ درصد رشد درآمد داشتند، همچنین حدود نیمی از ۱۱۱ شرکت دولتی که به دلایل مختلفی زیان انباشته داشتند، یا به سمت سودآوری حرکت کردند یا از وضعیت ورشکستگی نجات پیدا کردند.

خاندوزی ادامه داد: حتی در حوزه بانک‌های دولتی که شفافیت ابر بدهکاران بانکی را انجام دادیم موجب شده بسیاری از تسهیلات سوخت شده برگردد، برای بانک‌های توسعه تعاون، توسعه صادرات و مسکن یک‌سوم تسهیلات سوخت شده «ام‌پی‌ال» کاهش و در بانک ملی ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده؛ این‌ها ثمرات حرکت به سمت شفافیت آرام‌آرام خود را در عرصه مدیریت نشان می‌دهد.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: برای اینکه بستر مشارکت مردم، فعالان اقتصادی و صاحب‌نظران را فراهم کنیم همچنان پای شفافیت ایستاده‌ایم.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان