شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر : 49203

بازدهی منفی بازار ها در هفته دوم اسفند ماه

بازدهی منفی بازار ها در هفته دوم اسفند ماه
هفته سوم اسفندماه در حالی آغاز می شود که شاهد بازدهی منفی بازار ها در هفته دوم اسفندماه بودیم.

به گزارش شهر بورس، فعالان بازارهای مختلف در حالی به اسقتبال هفته سوم اسفندماه می روند که بر اساس آمار موجود، شاهد بازدهی منفی بازارها در هفته دوم اسفندماه بوده ایم.

در این خصوص می توان گفت طلا بیشترین افت را در هفته دوم اسفندماه 1400 تجربه کرده است. سکه، بورس و دلار نیز به ترتیب در رده های بعدی قرار می گیرند.

در ادامه به تفکیک به بررسی عملکرد بازارها طی هفته دوم اسفندماه می پردازیم:

افت 0.4 درصدی قیمت دلار

قیمت دلار در هفته جاری، ۰،۴۰ درصد افت داشت. صرافی ملی روز پنجشنبه، پنجم اسفند، نرخ فروش دلار را ۲۴ هزار و ۶۶۱ تومان اعلام کرد. این در حالی است که این رقم در روز گذشته، ۱۲ اسفند، ۲۴ هزار و ۵۶۱ تومان ثبت شد.

قیمت دلار در بازار آزاد در هفته دوم اسفند، عمدتا در کانال ۲۶ هزار تومان نوسان داشت. روز سه‌شنبه، ۱۰ اسفند دلار فردایی در مقاطعی از روز وارد کانال ۲۵ هزار تومانی شد اما پایدار نبود. در ساعات پایانی روز گذشته، قیمت دلار تحت تاثیر اخبار برجامی کاهشی بود و به ۲۶ هزار تومان نیز رسید.

قیمت طلا با افت 2.60 درصدی همراه شد

بازدهی بازار طلا نیز در هفته دوم اسفند ۱۴۰۰، با ۲،۶۰ درصد افت همراه بود که بیشترین بازدهی منفی در میان بازارها محسوب می شود.

قیمت طلا در آخرین روز کاری هفته گذشته یعنی پنجشنبه ۵ اسفند، یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۲۲۸ تومان بود. در حالی که بازار در روز گذشته تا ساعت ۱۸، به قیمت یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۱۸۷تومان رسید.

قیمت اونس در روزهای پایانی هفته نخست اسفند، تحت تاثیر تحریم‌های روسیه و قطع دسترسی بانک‌های این کشور به سوئیفت افزایشی شد. در هفته گذشته نیز نوساناتی در این بازار وجود داشت و در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است.

بازدهی منفی بازار ها در هفته دوم اسفند ماه - آینده طلا - رشد نرخ طلا


بیشتر بخوانید: حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟


همراهی قیمت سکه با افت قیمت طلا

خریداران بازار سکه نیز در هفته دوم اسفند، کاهش قیمت را تجربه کردند. در این بازه زمانی، افت قیمت برای سکه طرح جدید، ۱٫۸۸ درصد بود.

قیمت سکه در آخرین روز کاری هفته گذشته، ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان اعلام شد، اما در روز پایانی این هفته به ۱۱ میلیون و ۱۹۴ هزار تومان رسید.

قیمت طلا و سکه هر دو در هفته گذشته کانال بالاتر را از دست دادند و تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار، به کانال ۱٫۱۰۰ و ۱۱ میلیون تومانی وارد شدند.

تداوم روند منفی بورس

در وجه دیگری از بازدهی بازارها در هفته دوم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس نیز اندکی افت کرد. بورس، هفته گذشته را در سطح یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۳۷ واحدی به پایان رساند.

این در حالی است که شاخص کل بورس روز چهارشنبه، ۱۲ اسفند به حدود یک‌میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۵۲ واحد رسید. این ارقام به معنای افت ۰،۵۵ درصدی شاخص کل است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در تحلیل بورس هفته دوم اسفند ۱۴۰۰، به تجارت‌نیوز گفت: معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت نوسانی بود. یعنی یک روز مثبت و یک روز دیگر منفی دنبال شد.

او توضیح داد: وضعیت بازار سرمایه به مذاکرات وین گره خورده است. تا زمانی که برجام به نتیجه نرسد نمی‌توان سناریوی صعودی برای بازار متصور بود.

بازدهی منفی بازار ها در هفته دوم اسفند ماه

سیگنال‌های مختلف برای بازارها

دو موضوع جنگ روسیه و اوکراین و مذاکرات وین بر بازارهای مالی تاثیرگذار هستند. اولی همچنان به شدت ادامه دارد. آنگونه که فارس گزارش داده پوتین به همتای فرانسوی خود گفته است نپذیرفتن شرایط روسیه باعث ادامه جنگ می‌شود. بر اساس ادعای فرانسه، روسیه به دنبال تصرف کل خاک اوکراین است.

در این میان، حمله روسیه به یکی از پایگاه‌های اتمی اوکراین، نگرانی‌هایی را در مورد جنگ هسته‌ای ایجاد کرده است. هر چند گفته می‌شود اکنون امنیت در این نیروگاه برقرار است. این موارد در بازارهای مالی جهانی اثر می‌گذارند.

از سوی دیگر، از مذاکرات نیز اخبار متناقضی به گوش می‌رسد. آنگونه که پیداست گفتگوها به مراحل پایانی خود رسیده. به ویژه روسیه و طرف‌های اروپایی، از به سرانجام رسیدن مذاکرات خبر می‌دهند. اما ایران و آمریکا تاکید می‌کنند با وجود پیشرفت در مذاکرات، مسائل مهمی هنوز حل نشده‌اند. این روند احتمالا در روزهای نخست هفته آینده به نقطه معینی می‌رسد و بر بازارها تاثیر می‌گذارد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − هشت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان