شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر : 114949

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بازدهی قبر 30 درصد، بازدهی بورس 6 درصد/ بازار سرمایه در «گور» بی توجهی

بازدهی قبر 30 درصد، بازدهی بورس 6 درصد/ بازار سرمایه در «گور» بی توجهی
از آخرین روز معاملاتی سال گذشته تا به امروز، یعنی در طول 220 روز کاری، شاخص کل بورس، فقط 6 درصد رشد را ثبت کرده است.

به گزارش شهر بورس، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) اخیرا گفته است: در صورت موافقت شورای شهر تهران، قیمت قبور و بهای خدمات در این سازمان ۳۰ درصد برای سال آینده افزایش پیدا می‌کند.

جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) درباره میزان افزایش قیمت قبور در سال آینده اظهار داشت: شورای شهر تهران با افزایش بیش از 30 درصد بهای خدمات در بهشت زهرا (س) چه در قبور و چه در سایر خدمات موافق نیست و پیش‌بینی می‌شود که این میزان برای سال آینده به تصویب برسد.

قبر از بورس پربازده تر است

بازار سرمایه در قبر بی توجهی و شعارزدگی

افزایش قیمت قبور در کنار افزایش عمومی قیمت ها در این اوضاع وا اسفای اقتصادی کشور، کاملا قابل توجیه است، اما موضوعی که حائز اهمیت بوده، به یغما رفتن سرمایه سرمایه گذاران بازار بورس و روی گردانی روزافزون مردم از اصلی ترین مولد رشد اقتصادی کشور است.

گویی بازار سرمایه را مدت های مدیدی است در قبر بی توجهی و شعارزدگی دفن کرده اند!

اما بد نیست نگاهی اجمالی به بازدهی بازار بورس در یک سال گذشته بیاندازیم و چه شاخص‌ها و قیمت‌های بازار سهام با قیمت قبر مقایسه کنیم.

از آخرین روز معاملاتی سال گذشته تا به امروز، یعنی در طول 220 روز کاری، شاخص کل بورس، تقریبا به اندازه دامنه نوسان یک روز بورسی، رشد داشته است؛ فقط 6 درصد رشد در یک سال! برای اقتصادی که آیینه تمای نمام آن فقط 6 درصد رشد کرده، چه آینده ای می توان متصور شد؟

در طول همین مدت، شاخص هم وزن نیز 14 درصد رشد کرده که نشان می دهد سهام های کوچک نیز از لحاظ عدم توسعه، تنه به تنه سهام های بزرگ می زنند.

وضعیت نمادهای بزرگی مانند شپنا، خودرو و فولاد هم صرفاً به عنوان «مشت نمونه خروار» آورده شده است که به ترتیب، بازدهی شپنا منفی 6 درصد، خودرو منفی 22 درصد و فولاد صفر درصد بوده است.

شاخص کل بورس 1402

شاخص کل

 

بازدهی خودرو در سال 1402

خودرو

بورس دیگر از فرط فریاد اصلاح و اعتراض، نای نفس کشیدن ندارد. بازدهی قبر 30 درصد و بازدهی بورس فقط 6 درصد! چرخ اقتصاد با کدام سرمایه و اعتماد خواهد چرخید؟ کوفتن آخرین لگدها بر تن بی جان بازار سرمایه، اقتصاد کشور را بیش از پیش تضعیف و وضعیت معیشتی مردم را شدیدتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان