شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۵۳
کد خبر : 52766

احتمال کاهش قیمت سکه در بازار

احتمال کاهش قیمت سکه در بازار
فعالان بازار طلا و سکه معتقدند که بازار سکه اشباع شده و در حال خالی کردن حباب است.

به گزارش شهر بورس، قیمت جهانی طلا روند رو به کاهشی را تجربه می‌کند، سکه هم تابعی از قیمت طلا است و در این روزها به علت حبابی که داشت فاصله‌ای ایجاد شده بود. در این شرایط به نظر می رسد که بازار سکه اشباع شده و در حال خالی کردن حباب است و احتمال کاهش قیمت سکه در بازار دور از ذهن نیست.

بر اساس گزارش اکو ایران ، سه خبر روی سکه و طلا و سایر بازارهای دارایی از نگاه معامله‌گران اثر گذاشت. اولین و مهم‌ترین خبر، گزارش لارا روزن خبرنگار آمریکایی بود که در وب‌سایت دیپلمات نوشته: مقامات اروپایی هشدار و ناامیدی فزایندهای را ابراز می کنند که بایدن احتمالا اجازه دهد توافق هسته‌ای ایران شکست بخورد. دو خبر دیگر نیز درمورد دور شدن از احیای برجام و به بن‌بست رسیدن آن بود که منبع کاملی نداشت. این درحالی بود که تنها خبر مثبت در بازار سفر دوشنبه رییسی به عمان بود. معامله‌گران از هفته گذشته پیش‌بینی کرده بودند که به بهانه این سفر قیمت سکه بالا برود و به عقیده آن‌ها دوشنبه قیمت‌ها به پایین برمی‌گردد.

سکه‌بازان می‌گویند تعجب نکنید

معامله‌گران سکه می‌گویند زمانی که حباب مثبت طلای آبشده زیاد شده بود طلای سنگینی وارد کشور شد و در نتیجه آن بازار اشباع شده و در حال خالی کردن حباب است، پس اگر حباب منفی شد و روند خروج طلا چرخید نباید تعجب کرد.

در بازار سکه، نرخ سکه رفاه نیز تحت نظر معامله‌گران است که این نرخ به 14 میلیون و 400 هزار تومان رسیده بود.

در بازار ارز نیز یکی از اتفاقات نرخ‌های متفاوت صرافی ملی در یک زمان بود. تابلو صرافی ملی که نرخ‌دهی آن به صورت چند ثانیه به چند ثانیه است، در معاملات شنبه دو نرخ متفاوت برای خرید و فروش دلار و همچنین برای یورو به روی تابلو برد.


بیشتر بخوانید :قیمت طلا و سکه امروز 31 اردیبهشت 1401


ارز مسافرتی هم معیار جدید دریافت یا عدم دریافت یارانه می‌شود؟

طبق مصوبه هئیت عامل بانک مرکزی، اسامی اشخاص دریافت کننده ارز مسافرتی به کشورهایی که نیازمند دریافت ویزا هستند به صورت دوره ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود تا در پایگاه داده رفاه ایرانیان ثبت و برای تصمیم‌گیری در خصوص شمول یا عدم شمول دریافت یارانه استفاده شود. معامله‌گران در این باره می‌گویند درماندگانی که کارت ملیشان را اجاره دادند تاوان فقرشاران را می‌دهنند.

نکته بازار ارز شنبه قیمت یورو در برخی صرافی‌ها بود. در چند صرافی نرخ یورو هزار تومان بالاتر از نرخ بازار متشکل ارزی بود

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 14 =

پراپ تریدینگ

کمان