تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
کد خبر : 82312

بازآفرینی شهری تبریز نیازمند اعتبارات ملی است

بازآفرینی شهری تبریز نیازمند اعتبارات ملی است
محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: بازآفرینی شهری تبریز نیازمند اعتبارات ملی است.

به گزارش شهر بورس، محمدباقر هنربر پیش از ظهر امروز در همایش برنامه سازمانی سند ملی کاهش خطر حوادث و سوانح دستگاه های اجرایی استان، اظهار کرد: تبریز یکی از مخاطره‌آمیز ترین کلانشهرهای کشور است که پنجاه درصد ساکنان آن در بافت ناایمن زندگی می‌کنند.

وی افزود: دو هزار هکتار بافت حاشیه و دو هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده تبریز نیازمند بازآفرینی هستند که در این راستا باید اعتبارات ملی برای این پروژه تزریق شود.

هنربر خاطرنشان کرد: نه تنها زلزله، سیل و ازدحام جمعیت، بلکه ترافیک تبریز نیز یکی از مخاطرات شهری است که باید مسیر ویژه بحران در معابر شهر تعریف شود.

وی اضافه کرد: در بحث نظارت و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و نظارت بر کمیسیون های ماده ۹۹، ماده صد و ماده پنج باید دقت لازم صورت گیرد.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت تدوین سند ملی مدیریت بحران تأکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع تدوین اسناد استانی مدیریت بحران باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد چرا که نقشه راه برنامه پنج ساله مدیریت بحران استان است.

وی یادآور شد: ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد و شش درصد تلفات ناشی از بلایای طبیعی در کشور ما صورت می‌گیرد و سالانه پنج تا شش درصد بودجه کشور صرف پرداخت خسارت می‌شود.

هنربر با اشاره به وجود ۵۶ مخاطره احتمالی در کل کشور نیز گفت: کشور ما جزو ۱۰ کشور مخاطره آمیز جهان و رتبه چهارم آسیا در این حوزه است که تنها در یک مورد ۷۰ درصد جمعیت کشور در معرض خطر زلزله هستند.

وی افزود: باید برای هر مخاطره موجود برنامه ویژه ای داشته باشیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان