شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر : 54687

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

ریزش در کار نیست/ بی‌اعتمادی بزرگ‌ترین معضل بورس

ریزش در کار نیست/ بی‌اعتمادی بزرگ‌ترین معضل بورس
ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه گفت: بی‌اعتمادی ایجاد شده نسبت به بورس یک معضل اساسی برای این بازار شده، اما با توجه به شرایط تورمی بورس شاهد ریزش نخواهد بود.

ایمان رئیسی در گفت‌‎وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: برای توصیف حال بورس، این روزها فقط می‌توان از کلماتی مانند کم رمق، کم رونق، بی‌رونق، کسل کننده و خسته کننده استفاده کرد. ارزش معاملات به شدت کاهش یافته و امروز هم این اتفاق تکرار شد.

وی افزود: عواملی مانند افزایش نرخ بهره بین بانکی و کاهش قیمت کامودیتی‌ها هم بر روی بازار تاثیر گذاشته. این در حالی است که شرکت‌های بزرگی از جمله فولاد و فملی رکوردهای فروش ماهانه خود را جابه‌جا کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: بورس دیگر قابل پیش بینی نیست


این کارشناس بازار سرمایه، وجود بی‌اعتمادی را بزرگ‌ترین مشکل این روزهای بورس دانسته و عنوان کرد: مهم‌ترین عامل در وضعیت کنونی بورس، اعتمادی است که از بین رفته و به این سادگی‌ها هم به این بازار باز نمی‌گردد. اواخر سال 1392، شاخص کل شروع به افت کرد و این اتفاق تا سال 1395 طول کشید. در آن مقطع نیز شاهد چنین روندی بودیم و بازاری کاملاً خنثی و بی‌رمق را داشتیم

ایمان رئیسی ادامه داد: در آن مقطع نیز، فنر بورس جمع شد و قیمت هر برگه سهام شرکت فولاد مبارکه از 100 تومان به دو هزار تومان هم رسید. الان هم مشابه همان روزها را سپری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افراد همچنان برای ورود به بازار جانب احتیاط را رعایت می‌کنند و منتظر اخبار جدید هستند. از طرفی دیگر، واگذاری بلوک خودرویی‌ها برخلاف تصورات، تاثیر چندانی بر روی سهام گروه خودرویی نداشت.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: تورم موجود در جامعه و تقارن آن با رکورد فروش شرکت های شاخص ساز، نشان می‌دهد که ریزشی در بازار نخواهیم داشت. اگرچه بازار توان بالا رفتن ندارد و رکود در آن موج می زند، اما این وضعیت به شرایط مبهم سیاسی کنونی بستگی دارد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + هشت =

پراپ تریدینگ

کمان