شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
کد خبر : 57253

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

ایجاد بسته های تشویقی برای ورود شرکت ها به بازار سرمایه

ایجاد بسته های تشویقی برای ورود شرکت ها به بازار سرمایه
مدیرکل اقتصاد و امور دارایی آذربایجان شرقی از ایجاد بسته های تشویقی برای ورود شرکت ها به بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش شهر بورس، واقف بهروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: اقتصاد و دارایی به عنوان دستگاه ارشد وزارت اقتصاد در استان‌ها بوده و ما وظیفه داریم ایرادات وارده به دستگاه‌های تابعه را برطرف کنیم. در منابع و درآمدها، بیشترین اتکا به منابع مالیاتی است و بودجه دولت متکی به مالیات بسته می‌شود.
مدیرکل اقتصاد و امور دارایی آذربایجان شرقی افزود: مردم باید بدانند که مالیاتی که از آنها گرفته می‌شود، به چه شکل به آنها برمی‌گردد. بخشی از وظایف ما به توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی برمی‌گردد که بتوانیم در سیاست‌گذاری‌ها نقش داشته باشیم. ما در کنار سرمایه‌گذاری خارجی، بر سرمایه‌گذاری داخلی تمرکز کردیم.
وی با اشاره به بودجه آذربایجان شرقی در سال جاری، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون بودجه، بودجه تخصیص یافته به آذربایجان شرقی، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با نفت و ۱۷۵ میلیارد تومان بدون نفت است. با این حال در سفر وزیر اقتصاد به آذربایجان شرقی، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به منابع سال جاری آذربایجان شرقی اضافه شد.
بهروزی در پاسخ به سوال خبرنگار شهر بورس مبنی بر اقدامات اداره کل اقتصاد و امور دارایی آذربایجان شرقی در راستای تشویق شرکت‌ها به حضور در بازار سرمایه، گفت: متاسفانه آن طور که باید و شاید نتوانستیم جایگاه واقعی که باید آذربایجان شرقی در بازار سرمایه داشته باشد را ادا کنیم. با این حال، مذاکراتی با برخی شرکت‌های تامین سرمایه انجام دادیم تا بتوانیم شرکت‌ها را نسبت به ورود به بورس تشویق کنیم.


بیشتر بخوانید:آیین نامه اجرایی مالیات بر خانه های خالی ابلاغ شد


مدیرکل اقتصاد و امور دارایی آذربایجان شرقی ادامه داد: البته فراموش نکنیم که وظیفه ما، نظارت است. با این حال، اقداماتی انجام داده‌ایم که هنوز قطعی نشده، اما قصد داریم بسته‌هایی را پیش‌بینی و از طریق آن، شرکت‌ها را برای ورود و تامین مالی از بازار سرمایه تشویق کنیم.
وی یادآور شد: یکی از این طرح‌ها، تخصیص یارانه سود به شرکت‌هایی است که قصد ورود به بازار سرمایه را دارد. بر اساس این روش، بخشی از سود را به شرکت‌ها تخصیص می‌دهیم تا بتوانند سهام شرکت خود را وارد بازار سرمایه کنند.

بهروزی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار شهر بورس مبنی بر عدم تخصیص منابع بانک‌های استان آذربایجان شرقی به تسهیلات در این استان، عنوان کرد: مناسفانه بانک آینده پایین‌تربن سطح تسهیلات را دارد که در حد صفر است. منابع این بانک در استان به عنوان تسهیلات پرداخت نمی‌شود که در این راستا با وزیر اقتصاد و رئیس هییت مدیره بانک صحبت کردیم و آنها فرصت چند روزه خواسته‌اند.

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی آذربایجان شرقی یادآور شد: دو بانک خصوصی دیگر نیز چنین شرایطی دارند اما فعلا تمرکز ما بر روی بانک آینده است. اگر گشایشی در این زمینه صورت نگیرد، حتما آن را رسانه‌ای خواهیم کرد. بانکی که نفعی برای مردم استان ندارد، چرا در اینجا شعبه داشته باشد؟

وی تصریح کرد: بانک های خصوصی تحت نظارت بانک مرکزی است، اما به هیچ وجه کوتاه نمی آییم و با بانک متخلف تا حد توان‌مان مقابله خواهیم کرد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + یازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان