شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۳۹
کد خبر : 6770

سیگنال امروز بازارهای جهانی به بورس

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، پس از اینکه روز گذشته قیمت طلا با افتی ۶ درصدی به زیر سطح ۲ هزار دلاری سقوط کرد در جریان معاملات اول وقت امروز در بازارهای آسیایی ارزش طلا باز هم کاهش یافت. افت روز گذشته اونس طلا بیشترین سقوط یک روزه این فلز گرانبها در هفت سال

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، پس از اینکه روز گذشته قیمت طلا با افتی ۶ درصدی به زیر سطح ۲ هزار دلاری سقوط کرد در جریان معاملات اول وقت امروز در بازارهای آسیایی ارزش طلا باز هم کاهش یافت.

افت روز گذشته اونس طلا بیشترین سقوط یک روزه این فلز گرانبها در هفت سال اخیر بود. در معاملات امروز صبح نیز اونس طلا با ادامه روند نزولی خود هم اکنون در محدوده زیر ۱۹۰۰ دلاری معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید:
پیش گشایش بورس در آخرین روز هفته/ بازگشت بازار با خبر عرضه دارا دوم

در بازار جهانی نفت نیز پس از انتشار آمار صنعتی آمریکا که نشان داد موجودی ذخایر نفتی آمریکا بیش از حد انتظار کاهش پیدا کرده است، قیمت نفت با رشد خوبی مواجه شد.

هر بشکه نفت برنت با رشدی ۰٫۳ درصدی ۴۴ دلار و ۶۵ سنت معامله شد و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با ۰٫۲ درصد افزایش به بشکه‌ای ۴۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.

این در حالی بود که روز گذشته هر کدام از این شاخص‌های نفتی حدود ۱ درصد افت را تجربه کرده بودند.

بیشتر بخوانید:
از کنترل نقدینگی تا فروش اوراق ریالی نفت در یادداشت جدید همتی

واکنش بورس ایران

موسسه نفت آمریکا روز گذشته اعلام کرد که موجودی ذخایر نفتی این کشور هفته گذشته ۴ میلیون بشکه کاهش یافته است.

کارشناسان انتظار افت ۲٫۹ میلیون بشکه‌ای را می‌کشیدند. موضوعی که نشان دهنده این موضوع است که تقاضای سوخت در بزرگترین اقتصاد دنیا اندکی بهبود یافته است.

بیشتر بخوانید:
دلار به زیر ۲۱ هزار تومان نرفت/ برخورد دلار به هسته سخت؟

بر اساس گزارش تجارت نیوز در بازار جهانی فلزات اساسی نیز آلومینیوم، مس و روی و سرب همگی با افت قیمت مواجه شدند هر چند همچنان روند کلی آنها صعودی ارزیابی می‌شود.

افت قیمت طلا در روزهای اخیر منجر به کاهش قیمت طلا در بازارهای داخل نیز شد، موضوعی که ممکن است در صورت تداوم موجب سرگردانی سرمایه‌های خرد شود.

چرا که در دو روز اخیر نیز بازار سهام با فشار عرضه شدیدی مواجه شده بود.

البته باید دید در معاملات امروز بورس، آیا دستور عرضه صندوق دارا دوم در شهریورماه موجب تحریک خریداران خواهد شد تا مجددا بورس در مدار صعود قرار بگیرد یا خیر. روز گذشته شاخص کل بورس تهران مجددا به زیر کانال ۲ میلیون واحدی سقوط کرده بود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 − 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان