صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر : 84201

اولین اظهارنظر خودرویی وزیر جدید صمت

اولین اظهارنظر خودرویی وزیر جدید صمت
وزیر صمت هفته گذشته از مجلس رای اعتماد گرفت. بر این اساس اولین اظهارنظر وزیر جدید تا حد زیادی خیال بازار خودرو را راحت کرد.

به گزارش شهر بورس به نقل از اکو ایران، مظر وزیر جدید صمت پیرامون واردات خودرو مشخص شد. عباس علی آبادی گغت واردات خودرو یکی از راههای مدیریت بازار خودرو است و وزارت صمت از این ابزار استفاده خواهد کرد. وزیر جدید صمت دولت سیزدهم تاکید کرد واردات خودرو پتانسیل بالایی دارد تا به کمک آن از رانت و انحصار جلوگیری شود.

با توجه به اظهارات علی آبادی به نظر می رسد واردات خودرو در دور جدید مدیریت وزارت صمت همچنان در دستورکار قرار دارد. این اتفاق را می توان تداوم سیگنال مثبت به بازار خودرو قلمداد کرد. وزیر پیشین صمت به دنبال این بود تا با استفاده از اهرم واردات خودرو سر و سامانی به بازار دهد اما تامین ارز اصلی ترین چالش پیش روی رضا فاطمی امین بود و همین چالش سبب شد تا اولین وزیر صمت دولت ابراهیم رییسی نتواند آن طور که باید و شاید بتواند از این ابزار برای کنترل بازار استفاده کند.

استیضاح فاطمی امین این شائبه را ایجاد کرده بود که وزیر بعد صمت همانند او پیگیر بحث واردات نباشد و همین اتفاق منجر به نیمه کاره ماندن ورود خودرو به بازار کشور بعد از حدود پنج سال می شود.


جزئیات فراخوان تحویل محصولات ایران خودرو خرداد 1402


علی آبادی با اشاره به مصوبات مجلس در ارتباط با واردات خودرو گفت مجلس نقطه نظرات خود را در ارتباط با بحث واردات خودرو داشته و در جدیدترین اقدام خود مصوبه ای برای واردات خودروهای دست دوم داشته بنابراین وزارت صمت همین دیدگاه ها را مدنظر قرار داده و مصوبات مجلس را رعایت می کند.

بازار خودرو از سخنان وزیر جدید صمت استقبال می کند و امیداور است تا با توجه به نظرات علی آبادی سرعت ورود خودرو به بازار افزایش یاید.

آیین نامه واردات خودرو در شهریور 1401 به توصیب هیات دولت رسید و اولین عرضه محصولات برندهای جهانی خودروساز در اسفند سال گذشته از مسیر سامانه یکپارچه فروش عملیاتی شد. البته هنوز خودروهای عرضه شده از مسیر سامانه یکپارچه در بازار رویت نشده است اما طی حدود 9 ماه گذشته سیاست گذار خودرویی توانسته با مدیریت اخبار مربوط به واردات خودرو در مقاطعی بازار را مدیریت کند. حال که تغییر وزیر صمت خدشه ای بر سیاست های مربوط به واردات خودرو وارد نمی کند می توان گفت خیال بازار تا حدی زیادی راحت شده است. البته در دور جدید مدیریت وزارت صمت باید ایده ها از روی کاغذ به عمل در آید تا بازار خودرو مطمئن شود که سیاست گذار قصد دارد تا از تمام ابزارهای موجود برای کنترل قیمت ها استفاده کند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان