شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر : 118377

اولتیماتوم سازمان بورس به شرکت خودروسازی سایپا

اولتیماتوم سازمان بورس به شرکت خودروسازی سایپا
سازمان بورس در اولتیماتومی به شرکت خودروسازی سایپا تاکید کرد که می‌بایست ۴۱ درصد سهام خود را که به صورت تودلی است تا مهرماه ۱۴۰۳ واگذار کند.

به گزارش شهر بورس، مدیریت نظارت بر ناشران بورس در نامه به مدیرعامل گروه صنعتی سایپا تاکید کرد که طبق ماده ۲۸ دستورالعمل حاکمیت شرکتی، تملک سهام شرکت اصلی توسط شرکت‌های فرعی و زیرمجموعه یعنی داشتن سهام تودلی ممنوع است و سایپا می‌بایست ۴۱ درصد سهام خودش را که به صورت تودلی است تا مهرماه ۱۴۰۳ واگذار کند.


بیشتر بخوانید:میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال ۱۴۰۳


در این نامه آمده است: همانطور که مستحضر هستید مطابق مفاد ماده ۲۸ دستورالعمل حاکمیت شرکتی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان در کلیه ناشران ثبت، شده تملک سهام شرکت اصلی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم توسط شرکت‌های فرعی گروه است.». مطابق دستورالعمل مذکور شرکت‌های مشمول مکلف شده‌اند حداکثر یک سال پس از تصویب دستورالعمل نسبت به رعایت مفاد آن اقدام نمایند متعاقباً مهلت رعایت مفاد دستورالعمل تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۸ تمدید شده است.
با عنایت به اینکه بیشتر از ۴۱ درصد سهام آن شرکت به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مالکیت شرکت‌های فرعی (تودلی) است. خواهشمند است برنامه‌های آن شرکت برای واگذاری سهام تودلی فوق الذکر در راستای رعایت مفاد ماده ۲۸ دستورالعمل حاکمیت شرکتی حداکثر تا پایان روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ به این سازمان ارائه گردد.

منبع: مهر

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان