شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
کد خبر : 60913

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

انواع روش های سرمایه گذاری در بورس؛ کدام روش سود بیشتری دارد؟

انواع روش های سرمایه گذاری در بورس؛ کدام روش سود بیشتری دارد؟
روش‌های سرمایه گذاری در بازار سرمایه به دو قسمت مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می‌شود که هر دو روش، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

به گزارش شهر بورس، پس از اتفاقات رخ داده در سال 99 و ریزش بازار سرمایه، موضوع سرمایه گذاری غیرمستقیم به عنوان روشی برای کاهش ریسک سرمایه گذاری در بورس مطرح شد. مصطفی چرم گر فعال بازار سرمایه در این مطلب، انواع روش های سرمایه گذاری و مزایای آنها را تشرح کرد.

مصطفی چرم گر فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، به تشریح انواع روش های سرمایه گذاری پرداخت و اظهار داشت: به طور کلی دو روش سرمایه‌گذاری وجود دارد؛ سرمایه گذاری مستقیم که توسط افراد صورت می‌گیرد و دیگری سرمایه‌گذاری غیرمستقیم که افراد سرمایه خود را در اختیار متخصصان این حوزه قرار می‌دهند تا برای آنها سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: در بین انواع روش های سرمایه گذاری در دنیا، سرمایه‎گذاری غیرمستقیم رواج بیشتری دارد، ولی در ایران متاسفانه این روش چندان مرسوم نیست. همین امر باعث می‎شود اخبار مثبت و منفی با هیجانات بالاتری به بازار منتقل شوند. همین موضوع اهمیت گسترش نهادهای مالی نظیر سبدگردانی، مشاورسرمایه‌گذاری و صندوق‌‎های سرمایه‌گذاری (درآمدثابت، سهامی و مختلط) را دوچندان می‌کند.

به گفته این فعال بازار سرمایه؛ یکی از مزیت‌های سرمایه گذاری غیرمستقیم،استفاده از تیم متخصص و مجرب در حوزه سرمایه گذاری است. باید بگوییم که این نهادها به دلیل داشتن تیم متخصص و مجرب در حوزه سرمایه‌گذاری، قطعا نسبت به افراد آماتوری که در بازار سرمایه‌گذاری می‌‎کنند، بازدهی مناسب‌تری به‌دست می‌آورند؛ از این رو در سال‌های اخیر به ویژه از سال 1399 به بعد که عده زیادی از مردم عادی به بازار سرمایه وارد و متضرر شدند، این نهادها مورد توجه بیشتری قرار گرفتند.


بیشتر بخوانید: وقتی «برق» معضل «فایرا» می‌شود


چرم گر بیان داشت: در ایران از سال 1399 به بعد جهت عمق بخشی به موضوع سرمایه‌گذاری غیرمستقیم روند اعطای مجوز و فعالیت نهادهای مالی نظیر سبدگردانی و مشاورسرمایه گذاری تسهیل شد و همین موضوع باعث شد تا مجوز نهادهای مالی مذکور به تعداد بالای 100 عدد برسد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در بازار سرمایه صندوق‌های سرمایه گذاری مختلف با ریسک‌های متفاوتی وجود دارد؛ به طور مقال بازدهی موثر سالانه یکی از صندوق‌های سرمایه گذاری تقریبا 24 درصد، بدون ریسک و تضمین شده است؛ علاوه بر این برای افرادی که تمایل به ریسک بیشتری دارند و از سویی با توجه به فضای تورمی جامعه ایران، صندوق‎های مختلط و سهامی نیز وجود دارند که معمولا پوشش دهنده تورم هستند.

وی گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران به نشانی fipiran.com به مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری بپردازند و بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری را با توجه به میزان ریسک و بازدهی مدنظر خود انتخاب کنند.

خبرنگار: مژده ابراهیمی

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان