تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 150221

انتقاد بازنشستگان از تاخیر ۴ روزه در پرداخت مستمری‌ها؛ جدول اعلامی به فراموشی سپرده شد

انتقاد بازنشستگان از تاخیر ۴ روزه در پرداخت مستمری‌ها؛ جدول اعلامی به فراموشی سپرده شد
بازنشستگان از تاخیر ۴ روزه در پرداخت مستمری‌ها در شهریورماه انتقاد کرده و اعلام کردند که این تأخیر بی‌سابقه برنامه‌های روزمره آن‌ها را به هم ریخته است.

به گزارش شهر بورس، مستمری بازنشستگانی که نام خانوادگی‌شان با حروف «الف» و «ب» آغاز می‌شود، با ۴ روز تاخیر در شهریورماه پرداخت شده است. بازنشستگان می‌گویند که چنین تأخیری در تاریخ پرداخت مستمری‌ها بی‌سابقه بوده و باعث ایجاد مشکلاتی جدی در زندگی آن‌ها شده است. طبق گزارش‌های رسیده، مستمری بازنشستگان با نام خانوادگی «الف» در ۲۴ شهریور و کسانی که نامشان با «ب» شروع می‌شود، در ۲۵ شهریور پرداخت شده است.

بازنشستگان با انتقاد از این تاخیر ۴ روزه اعلام کرده‌اند که چنین تأخیری نظام زندگی روزمره آن‌ها را مختل کرده و همه برنامه‌هایشان را به هم ریخته است. علی‌اکبر عیوضی، عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران، با اشاره به این تاخیر، از عملکرد مدیران تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: «این تأخیر نشان‌دهنده ناتوانی مدیرعامل تامین اجتماعی و عدم درک معاونین مالی این سازمان از مشکلات مستمری‌بگیران است. در ۴۰ سال گذشته چنین تأخیری سابقه نداشته است و عجیب است که با وجود اعلام جدول پرداخت‌ها، به آن عمل نمی‌کنند.»

عیوضی با تاکید بر اینکه بازنشستگان تنها منبع درآمدشان مستمری است و این تأخیر مشکلات جدی به‌وجود آورده، افزود: «زندگی بازنشستگان با همین مستمری‌ها تنظیم شده و حتی یک روز تاخیر می‌تواند همه برنامه‌های آن‌ها را به هم بزند. بسیاری از بازنشستگان به دلیل تاخیر در پرداخت مستمری ممکن است حتی نان خالی هم در خانه نداشته باشند.»

وی در پایان از وزیر کار جدید خواست تا به این موضوع ورود کرده و از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کند. عیوضی افزود: «حقوق بازنشستگان، حقوق نجومی نیست که با چند روز تأخیر، مشکلی ایجاد نشود. بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و نیازمند رسیدگی فوری به این مشکل هستند.»

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات