شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر : 49818

سردبیر شهر بورس در گفتگو با ایراسین مطرح کرد؛

انتظار اهالی بازار سرمایه از دولت در سال ۱۴۰۱

انتظار اهالی بازار سرمایه از دولت در سال ۱۴۰۱
امیر ملک زاده، کاهش نرخ بهره بین بانکی را از جمله مهم‌ترین اقداماتی دانست که دولت می‌تواند در راستای حمایت از بازار سرمایه انجام بدهد و گفت: کاهش نرخ بهره بین بانکی مهم‌ترین سیاستی است که بانک مرکزی می‌تواند برای حمایت از بورس در پیش بگیرد.

به گزارش شهر بورس، امیر ملک زاده ، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار ایراسین درباره انتظارات اهالی بازار سرمایه از رئیس جمهور، اظهار کرد: آقای رئیسی تنها کاندیدای ریاست جمهوی بود که پیش از انتخابات سال گذشته، از سازمان بورس بازدید کرد و قول‌هایی پیرامون بهبود اوضاع بورس داد. اقدامات آقای رئیسی باعث شد که فعالان بازار سرمایه هم به ایشان اعتماد و از ایشان حمایت کنند.

وی افزود: آیت الله رئیسی در برنامه‌های خود پیش از انتخابات از بورس به عنوان اولویت اول خود یاد کرد و حالا هم بورسی‌ها از رئیس جمهور انتظار دارند که به بازار سرمایه به عنوان بازاری مولد نگاه کند و به حمایت از آن بپردازد.


بیشتر بخوانید: در سال 1401 با سرمایه خود چه کنیم؟


این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال خبرنگار ایراسین که دولت در راستای حمایت از بورس، چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد، گفت: مصوبات ده بندی ستاد اقتصاد دولتی در راستای حمایت از بازار سرمایه اتفاق خوبی بود که حالا انتظار می‌رود دولت نسبت به پیاده سازی و اجرای آن اقدامات لازم را صورت دهد.

امیر ملک زاده ادامه داد: از جمله مهم ترین اقداماتی که دولت می‌تواند در راستای حمایت از بازار سرمایه انجام بدهد، کاهش نرخ بهره بین بانکی است. کاهش نرخ بهره بین بانکی مهم‌ترین سیاستی است که بانک مرکزی می‌تواند برای حمایت از بورس در پیش بگیرد. کاهش جذابیت سپرده‌های بانکی، عاملی برای هدایت نقدینگی از بانک به سمت بورس و حتی تولید است.

انتظار اهالی بازار سرمایه از دولت در سال ۱۴۰۱

امیر ملک زاده خاطرنشان کرد: قیمت نفت این روزها در حال افزایش است و درآمد نفتی دولت نیز افزایش می‌یابد. از طرف دیگر، اخبار مثبت برجامی نیز در حال مخابره است و در صورت احیای برجام، احتمالاً منابع ارزی دولت نیز افزایش خواهد یافت. متاسفانه در ‌دولت‌های گذشته، دولت‌ها در چهار سال اول با ارزپاشی به دنبال کنترل نرخ ارز بوده و اجازه رشد قیمت دلار به اندازه تورم را نداده‌اند. همین موضوع نیز باعث شده که در دوره‌های دوم به یک‌باره با جهش ارز مواجه شویم.


بیشتر بخوانید: بیشترین رشد و افت سهام در سال 1400 + جدول


این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: امید می‌رود دولت آقای رئیسی، راه دولت‌های قبلی را نرود و اجازه تثبیت دلار در محدوده‌های ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان را بدهد. کاهش بیش از حد نرخ دلار، به ضرر اقتصاد بوده و خروج سرمایه از کشور را در پی داشته و همچنین موجب تحمیل ضرر به صنایع و واحدهای تولیدی خواهد شد.

امیر ملک زاده در پایان گفت: این روزها شنیده‌هایی مبنی بر احتمال اخذ مالیات از صندوق‌های درآمد ثابت به گوش می‌رسد که خبر خوبی نیست و موجب ایجاد فشار فروش در بازار خواهد شد. امید است که این خبر به واقعیت تبدیل نشود تا بیش از این شاهد ایجاد بی‌اعتمادی نسبت به بورس نباشیم.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان