شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر : 59942

انتظارات تورمی ناشی از تحریم‌ها باید کنترل شود

انتظارات تورمی ناشی از تحریم‌ها باید کنترل شود

مرتضی افقه گفت: بی‌ثباتی در مدیریت، قوانین و مشکلات حاصل از تحریم‌ها باعث شده سرمایه‌گذار از سرمایه‌گذاری منصرف شود.

به گزارش شهر بورس، بهتر است تیم اقتصادی دولت اقدام به تدوین برنامه‌های مدیریتی درست در راستای بهبود شرایط اقتصادی کرده و  منشا شوک‌های بزرگ اقتصادی بر کشور را شناسایی و در جهت رفع آن جدی‌تر باشند.

براساس گزارش سنا، یک استاد دانشگاه با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور همیشه ریشه‌های غیراقتصادی دارند و با فرمول‌های صرف اقتصاد قابل حل نیست گفت: سناریو تورم و نقدینگی بالا و همچنین کاهش و یا افزایش نرخ بهره سال‌هاست که تکرار شده ولی مشکلات این عرصه حل نشده است. برای رفع مشکلات، اساتید باید در متن جامعه وارد شوند چون مفروضات و مدل‌های اقتصادی با جامعه همخوانی ندارد.

مرتضی افقه با تاکید به اینکه مشکل تحریم‌ها باید برطرف شود، اظهار کرد: اگر قرار نیست برجام احیا شود باید با حفظ عزت کشور، مراودات تجاری و مالی داشته و کشور را خوب مدیریت کنیم. در حقیقت، اقتصاد کشور تا حدود زیادی به تجارت خارجی وابسته است و اگر مشکلات این حوزه برطرف نشود وضعیت بهتر نخواهد شد. بی‌ثباتی مدیریتی و قوانین و مشکلات حاصل از تحریم‌ها باعث شده سرمایه‌گذار از سرمایه‌گذاری منصرف شود.


بیشتر بخوانید: تعدیل نصاب‌های مالیاتی متناسب با نرخ تورم ابلاغ شد

وی با بیان اینکه اولویت اول کشور تورم است گفت: این مسئله تنها مسئله‌ای است که همه بر آن اجماع نظر دارند. از سال ۹۷ با آغاز نوع جدیدی از تحریم‌ها کشور وارد فاز تورمی شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در این شرایط دولت باید سیاست‌هایی که حاصل نظر اجماع کارشناسان است را پذیرا باشد و اکثریت اقتصاددانان باید از این راه حل حمایت کنند.

افقه گفت: برای ثبات اقتصادی باید به ریشه‌ها بپردازیم. شرایط سیاسی خارجی که در قالب برجام به اقتصاد کشور تحمیل می‌شود باعث ایجاد انتظارات تورمی در اقتصاد کشور شده است.

این استاد دانشگاه گفت: این مسائل باعث خروج سرمایه از کشور شده و نااطمینانی ایجاد کرده است‌. به دنبال خروج سرمایه و نبود ثبات لازم در برنامه‌ریزی‌ها، بهتر است تیم اقتصادی دولت اقدام به تدوین برنامه‌های مدیریتی درست در راستای بهبود شرایط اقتصادی کرده و منشا شوک‌های بزرگ اقتصادی بر کشور را شناسایی و در جهت رفع آن جدی‌تر باشند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 18 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان