تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۴:۳۹
کد خبر : 102434

انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو

انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو
وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشست مهر ماه ۱۳۹۸ خجند تاجیکستان، اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب کردند.

به گزارش شهر بورس، سازمان همکاری‌های اقتصادی که با مخفف نام انگلیسی آن “اکو” شناخته می‌شود، ابتدا در سال ۱۳۴۱ با عضویت ایران، پاکستان و ترکیه و با عنوان “آر سی دی” یعنی سازمان همکاری عمران منطقه‌ای شکل گرفت و بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، در سال ۱۳۷۲ با پیوستن کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان به آن، این سازمان با عنوان اکو شناخته شد.

این سازمان اکنون با ۱۰ عضو، نزدیک به نیم میلیارد نفر جمعیت و حدود هشت میلیون و ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و دبیرخانه سازمان در تهران است و هدف غایی سازمان اکو، توسعه پایدار اقتصادی و گردشگری برای بهبود زندگی و رفاه مردم اعضای آن است.


بیشتر بخوانید:کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران با مدیرعامل جم‌پیلن


شهر تاریخی و مذهبی اردبیل از مواهب گردشگری طبیعی، دینی و اقتصادی متعددی برخوردار است و قرار گرفتن در دامان سومین قله مرتع ایران، جاذبه‌های گردشگری شهرهای اطراف نظیر نیر و سرعین، بقاع متبرکه و مجموعه‌های دیدنی مانند شیخ صفی‌الدین اردبیلی، نزدیکی به دریای خزر و جنگل‌های هیرکانی، زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی (درحال تکمیل) این شهر را به یکی از مقاصد اصلی گردشگران و طبیعت دوستان تبدیل کرده است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان