صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
کد خبر : 89113

رئیس اتاق تبریز:

انتخابات اتاق ایران مهندسی شده بود/ اعتراض مدنی کردیم

انتخابات اتاق ایران مهندسی شده بود/ اعتراض مدنی کردیم
رئیس اتاق بازرگانی تبریز مدعی شد که انتخابات اتاق ایران مهندسی شده بود و انتخابات به شکل درستی برگزار نشد.

به گزارش شهر بورس، یونس ژائله در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: باید وضعیت خروج سرمایه و خروج نیروی کار از کشور توسط رسانه‌ها بررسی شود. رسانه‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

وی افزود: باید نقاط ضعف و قوت کشور را مهندسی مجدد بکنیم. تا زمانی که اهداف و اولویت‌ها مشخص نباشد، در دور باطل خواهیم بود. همه ما به دنبال کسب رضایت مردم هستیم و این موضوع اولویت است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با بیان اینکه «وظیفه اصلی تولید، ایجاد ثروت برای مردم است»، عنوان کرد: در جامعه افرادی وجود دارند که می‌توانند نقش موثری را در بهبود وضعیت کشور ایفا کنند. متاسفانه در گذشته شاهد برخی رفتارهایی بود که به خروج سرمایه انسانی از آذربایجان منجر شده است.

ژائله ادامه داد: زمانی که با تجار بزرگ شهرهای دیگر صحبت می‌کنیم، می‌بینیم که اکثراً همشهری خودمان هستند. ما باید از سرمایه‌های انسانی‌مان حمایت و صیانت کنیم.


بیشتر بخوانید : کلنگ زنی دو واحد بخار در نیروگاه شهید باکری سمنان


وی در پاسخ به این سوال که «آیا جلسات شورای گفت‌وگو به نتیجه‌ای منجر می‌شود یا خیر؟»، گفت: اکثر مواردی که به استان بوده، حل شده است. برخی دیگر که مربوط به مسائل می‌شود را به شورای گفت‌وگوس ملی ارجاع می‌دهیم.

رئیس اتاق تبریز به تشریح عملکرد ستاد تسهیل آذربایجان شرقی پرداخت و عنوان کرد: ستاد تسهیل در استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شده و نماینده اتاق نیز در جلسات حضور می‌یابد.

ژائله درمورد وضعیت اقتصادی منطقه شمال غرب کشور گفت: تعداد شرکت‌هایی که در حال سرمایه گذاری هستند بی‌نظیر است؛ چراکه تبریز و منطقه آذربایجان ظرفیت‌های بی‌نظیری دارند. ما در این منطقه هم محصول و هم بازار آن را داریم و توسعه به طور جدی در حال پیگیری است.

انتخابات اتاق ایران مهندسی شده بود

مدیرعامل هلدینگ شیرین عسل در پاسخ به سوالی مبنی بر حواشی ایجاد شده نسبت به اظهارات وی در دیدار با رئیس جمهور مبنی بر اینکه «نرخ بیکاری در تبریز صفر است»، تصریح کرد: کارخانه‌ها به شدت مشکل تامین نیروی کار دارند. در مقابل همه کارخانه‌ها تابلوی استخدام نیروی کار نصب شده اکا نیروی کار متخصص در حال مهاجرت است.

وی در واکنش به اینکه «دلیل پیدا نشدن نیروی کار پرداخت حقوق پایین است»، عنوان کرد: کارخانه‌ها الان وارد رقابت برای پرداخت مبلغ بیشتر از چیزی که دولت تعیین کرده شده‌اند. در برخی از کارخانه‌های بخشی خصوصی بالای دو میلیون تومان از حقوق قانون کار پرداخت می‌شود.

رئیس اتاق تبریز در پاسخ به سوال دیگری مبنی دلیل امضا نشدن بیانیه حمایت از انتخابات اتاق ایران از سوی اتاق تبریز، یادآور شد: اتاق تبریز به این شکل اعتراض مدنی خود را نشان داد. تعبیر ما این بود که انتخابات درستی برگزار نشد و در آن مهندسی انجام گرفت.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان