شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 55661

میزگرد بررسی نقش نمایشگاه در توسعه صنعت مالی و ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری اصولی

امیرحامد رضایی: آمریکا امکان تحریم بورس تهران را ندارد

امیرحامد رضایی: آمریکا امکان تحریم بورس تهران را ندارد
میزگرد بررسی نقش نمایشگاه در توسعه صنعت مالی و ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری اصولی برگزار شد و امیرحامد رضایی نظرات خود را در مورد نمایشگاه صنعت مالی بیان کرد.

به گزارش شهر بورس، میزگرد بررسی نقش نمایشگاه در توسعه صنعت مالی و ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری اصولی روز گذشته در غرفه آژانس خبری تحلیلی شهر بورس در نمایشگاه صنعت مالی برگزار شد.

عباسعلی حقانی نسب رئیس هیات مدیره سبدگردان هدف، یاسر فلاح مدیرعامل سبدگردان دارایی نیکی و امیرحامد رضایی دکترای بازاریابی و تحلیلگر برند؛ میهمانان این برنامه بودند.


بیشتر بخوانید: دولت قبل مردم را به بورس بی اعتماد کرد


اظهارات امیرحامد رضایی در این میزگرد به شرح زیر است:

قبل از هر چیز باید بگوییم که نمایشگاه‌ها برای قرار گرفتن در کنار مردم و مخاطبان است. در پدیده‌ای غلط، نام این نمایشگاه«صنعت مالی» گذاشته شده، در حالی که نام‌گذاری «بورس، بانک و بیمه» در رابطه با کارکردهای این نمایشگاه بهترین اقدام بود و دردسرهایی درست کرده است.

صنعت واژه‌ای متعلق به عصر صنعت است که در عصر ارتباطات نیازی به آن وجود ندارد. کارکرد این نمایشگاه، برندیگ، ارتباطات، توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و تبادلات بین‌المللی و توسعه ارتباطات بین‌المللی است.

بورس با عامه مردم در ارتباط است و هیچ قانونی در آمریکا، نمی‌تواند آن را تحریم کند. یعنی به هیچ شکلی نمی‌شود بورس را تحریم کرد. نمایشگاه‌ها می‌توانند فضای مناسبی برای ارتباطات محدود شده بین‌المللی باشد.

در چهار سالی که آقای فلاح اجرای نمایشگاه را برعهده داشتند، خارجی ها به نمایشگاه می‌آمدند که هیچ‌کدام از آنها را امسال ندیدیم.

ممکن است برخی این ایراد را بگیرند که دوران نمایشگاه‌های فیزیکی به اتمام رسیده که اینگونه نیست و ما هنوز به چنین نمایشگاه‌هایی نیاز داریم.

امسال سازمان بورس به هر دلیلی که من از آن خبری ندارم، در نمایشگاه حضور نیافته و با توجه به اینکه سازمان بورس یک سازمان حاکمیتی است، حتماً دلایلی برای عدم حضور خود دارد.

این نمایشگاه، متعلق به سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است. برند این نمایشگاه، ارزشمند بوده و می‌توانست از آن بهره‌مند شد.

در ابتدا می‌خواستم از زمانی که در اختیار دارم استفاده کنم و در زمان خودم، جوابی به آقای حقانی نسب بدهم. من به‌عنوان تحلیلگر بازاریابی و برند به این میزگرد دعوت شدم و باید در این زمینه تحلیل ارائه کنم، نه بر اساس شایعات و ذهنیات؛ من باید بر اساس واقعیت صحبت کنم.

باید سازمان بورس توضیحاتی ارائه کند تا بر اساس مستند به آن نگاه کنیم. مالک، متولی، صاحب معنوی یا هر اسم دیگری؛ من با نام‌گذاری این نمایشگاه مشکل دارم؛ صنعت مالی یعنی چه؟ این را از کجا پیدا کردیم؟!

امیدوارم دلیل سازمان بورس برای عدم شرکت، تغییر در نام و دستکاری اسم باشد که آقای فلاح می‌گویند چنین چیزی نیست.

بی‌توجهی به یک برند ارزشمند، هم به سازمان و هم به نمایشگاه آسیب می‌زند. در سال 98، آموزش‌های مختلفی در این نمایشگاه انجام می‌شد و مردم متوجه شده بودند که حضور در بورس، یک کار تخصصی است که امکان حضور مستقیم ندارند و این یک دستاورد بزرگ بود که باید به آن ادامه می‌دادیم. با توجه به اتفاقات یکی دو سال اخیر، شاید امسال فرصت مناسبی بود که به مردم بگوییم باید آموزش ببینند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 7 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان