شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر : 58125

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس عنوان کرد؛

امیدواری به رشد صنعت زغال سنگ / بورس منتظر محرک رشد

امیدواری به رشد صنعت زغال سنگ / بورس منتظر محرک رشد
ابراهیم سماوی کارشناس بازار سرمایه معتقد است که صنعت زغال سنگ می‌تواند طی روزهای آینده وضعیت بهتری داشته باشد.

ابراهیم سماوی مدیر تحلیل گروه صنعتی و معنی امیر در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: در حال حاضر بازار سرمایه متاثر از ریسک‌های سیستماتیک درون و برون مرزی در دوران رخوت و رکود خود به سر می‌برد.

وی افزود: معمولا در سال‌های اولیه دوره اول هر رئیس جمهور، حجم نقدینگی به سمت بازارهای امن حرکت می‌کند تا سیاست‎های کلی تیم اقتصادی جدید در عمل مشخص شود. همچنین در حال حاضر علاوه بر عامل یاد شده، طولانی شدن مذاکرات برجام که عامل در انتخاب سناریوهای سرمایه‌گذاری بوده به سرمایه گریزی بیشتر در بازار سرمایه کمک کرده است.

سماوی بیان کرد: با نگاهی بر بازارهای موازی، طبق آمارهای منتشر شده توسط مرکز آمار ایران، رتبه اول از آن بازار کم ریسک مسکن در سال 1401 بوده که گواهی بر ادعاهای فوق است؛ از طرفی دیگر، عدم ایفای تعهدات بسیاری از بانک‌ها به قرارداد اعطای تسهیلات در راستای تخصیص اعتبار به کارگزاری‌ها، موجب تشدید رخوت در بازار سرمایه شده است.


بیشتر بخوانید:بورس هفته آخر شهریور 1401 چه می شود؟


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در شرایطی که بسیاری از سهام بازار سرمایه در محدوده ارزندگی خود قرار دارند، حجم نقدینگی به این بازار تزریق نمی‌شود تا محرک رشد کلی بازار باشد.

به گفته وی، در هفته جاری همانند هفته گذشته انتظار بازاری تمام سبز یا قرمز نمی‌رود و به نظر تک سهم‌ها مستعد رشد خواهند بود، اما در مورد صنعت استخراج زغال سنگ باید استثنا قائل شد.

سماوی افزود: با توجه به انتشار خبری مبنی بر آزادسازی صادرات زغال سنگ و فاصله زیاد قیمت زغال سنگ داخلی با جهانی که منجر به سودآوری بیش از پیش این شرکت‌‎ها خواهد شد، می‌توان نسبت به رشد این صنعت در هفته جاری خوش‌بین بود.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان