شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
کد خبر : 54955

برتری خریداران در روزهای آتی بازار

الناز جمالی: چالش های بورس تهران در هیچ جای دنیا وجود ندارد

الناز جمالی: چالش های بورس تهران در هیچ جای دنیا وجود ندارد
الناز جمالی مدیر مشاور سرمایه گذاری پاداش سرمایه با اشاره به ریسک‌های بورس، گفت:چالش های بورس تهران در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

شهر بورس – مژده ابراهیمی: الناز جمالی مدیر مشاور سرمایه گذاری پاداش سرمایه در گفت و گو با شهر بورس، اظهار داشت: معاملات این روزهای بازار سهام نشان می‌دهد که این بازار منطق خاص خود را دارد و حتما تن به بازی‌های نموداری و پیش‌بینی‌های من‌درآوردی چارتیست‌ها نمی‌دهد.

وی افزود: نقدینگی در بازار سهام وجود ندارد و همان نقدینگی موجود در کلیت بازار در حال چرخش از سویی به سوی دیگر است.

الناز جمالی بیان کرد: روز گذشته برخلاف روند معاملاتی و لیدری خودرویی ها در روز قبل، با افزایش تقاضا و برتری خریداران در پالایشی ها به کار خود پایان داد.


بیشتر بخوانید: اتکا به شاخص کل و هم وزن معیار مناسبی نیست


این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: بی رمقی بازار سهام و کم حجم بودن معاملات در نیمه اول داد و ستد روز جاری به قدری بالا بود که در نیمه اول شاهد افت قابل توجه معاملات بودیم، اما دیری نگذشت که با رونق گرفتن معاملات پالایشی ها و قرار گرفتن برخی از تک سهم ها در مرکز توجهات سهامداران موجب شد تا ارزش معاملات خرد به بالاتر از 3 هزار میلیارد تومان برسد، اما بورس تهران جامانده و ارزنده‌ترین بازار مالی در حال حاضر و در زمانی که بازارهای موازی در رکود و نبود خریدار به سر می‌برد، به شمار می‌رود و نباید به سهام ارزنده و غیرارزنده‌ آن یک نگاه داشت.

به گفته الناز جمالی، این موضوع دست‌کم در مورد بسیاری از سهم‌های کوچک جامانده از قطعیت بیشتری برخوردار است و از گروه‌ها و صنایع بزرگ بازار نیز صداهای متفاوتی به گوش خواهد رسید که هر کدام از صنایع را در یک مسیر قرار خواهد داد.

مشاور سرمایه گذاری پاداش سرمایه بیان داشت: بازار سرمایه این روزها تحت تاثیر مولفه‌هایی گوناگونی قرار گرفته که احتمالا هیچ بورسی با آنها مواجه نیست و این بورس تهران است که با آن، روزهای پرچالشی را پشت سر می گذارد و همچنان درگیر آن است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از قطعی برق صنایع گرفته تا ریسک تداوم و یا تشدید تحریم‌ها و اتفاقات سیاسی که همگی وضعیت کنونی بازار سرمایه را در یک رکود رقم زده است و می توان گفت عوامل تحلیلی از بورس فاصله گرفته و عوامل سیاسی در بازار سهام پررنگ شده است. همچنین شاخص بورس تهران هفته حساس و پر تنشی را پشت سر گذاشت و با تمام لغزندگی ها توانست از مرز یک میلیون و 500 هزار واحد فاصله و در محدوده بالاتر از آن قرار بگیرد؛ اما برای روز پایانی هفته جاری می توان روندی متعادل و با برتری خریداران در برخی از نمادهای بزرگ از جمله پالایشی ها و تک سهم پیش بینی کرد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان