شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر : 66879

الزام وزارت نفت به سرمایه گذاری 10 هزار میلیاردی برای آب های ژرف

الزام وزارت نفت به سرمایه گذاری 10 هزار میلیاردی برای آب های ژرف
بر اساس لایحه بودجه، وزارت نفت ملزم به سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیاردی از منابع داخلی خود برای آب های ژرف شده است.

به گزارش شهر بورس به نقل از تسنیم، خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی یکی از ابرچالشهای بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران است؛ دولت سیزدهم در بودجه سال1401منابع خوبی برای مقابله با این بحران اختصاص داد، همین رویکرد در لایحه بودجه1402دنبال شده و برهمین اساس مجوز انتشار30هزار میلیارد تومان اوراق اسلامی برای طرحهای نیمه تمام، مهار و تأمین آب و طرحهای برق آبی صادرشده است؛ این رقم نسبت به بودجه امسال سه برابر شده است. در این راستا، وزارت نفت ملزم به سرمایه گذاری 10 هزار میلیاردی برای آب های ژرف شد.

با توجه به کاهش منابع آب در دسترس در سالهای اخیر و لزوم توجه به منابع آبی جدید موضوع آبهای ژرف، چندسالی است که مورد توجه قرارگرفته؛ اما منابع مالی لازم برای توسعه این بخش تأمین نشده است.


بیشتربخوانید: جزئیات مهم از لایحه بودجه 1402


بر این اساس در بند (ح) تبصره 7لایحه بودجه سال1402کل کشور ، وزارت نفت مکلف شده10هزار میلیارد تومان از منابع داخلی خود و شرکتهای تابعه را با هدایت و نظارت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در فرایند قابلیت سازی و توسعه فناوری و عملیات حفاری و بهره برداری از آبهای ژرف و سایر فناوریهای آب اختصاص دهد.

از سوی دیگر اجرای الگوی کشت در کشور متناسب با منابع آبی، پیگیری و اعتبارات خوبی برای رعایت و مدیریت الگوی کشت، پیش بینی شده است.افزایش عوارض صادراتی محصولات آببر وانجام حمایت ازشهرک های گلخانه ای و شهرکهای کشاورزی از دیگر اقدامات مهم دولت در لایحه بودجه برای توجه هم زمان به مشکل آب و حمایت از تولید محصولات کشاورزی است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان