شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر : 59489

افزایش ۶.۷ درصدی حجم قراردادهای آتی

افزایش ۶.۷ درصدی حجم قراردادهای آتی

در بازار قراردادهای آتی در هفته پایانی مهر نزدیک ۸۱ هزار قرارداد به ارزش ۳۷۳ میلیارد تومان میان معامله گران دست به دست شد که نسبت به هفته قبل از آن، رشد ۶.۷ درصدی در حجم قرارداد را مشاهده کرد. سهم زعفران از حجم قراردادهای آتی، نزدیک ۷۱ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۲۸۴ میلیارد تومان بود.

به گزارش شهر بورس، ۸۰ هزار و ۸۴۷ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۳۷۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۳۰ مهر دست به دست شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی در هفته ای که سپری شد، متعلق به زعفران با ۷۱ هزار و ۲۰۳ قرارداد به ارزش بیش از ۲۸۴ میلیارد تومان برای سه موعد تحویلی آبان، دی و اسفند سال ۱۴۰۱ بود.

براساس گزارش کالاخبر، برای صندوق طلا نیز ۷ هزار و ۵۲۰ قرارداد به ارزش بیش از ۸۵ میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان در سه موعد تحویلی مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۱ در هفته منتهی به ۲۲ مهر دست به دست شد.


بیشتر بخوانید: سررسید جدید در قرارداد آتی واحدهای صندوق طلا

نقره هم با دست به دست شدن ۲ هزار و ۱۲۴ قرارداد به ارزش ۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان در سه موعد تحویلی مهر، آذر و دی ۱۴۰۱ روبه رو بود.

از لحاظ حجم و ارزش، زعفران به ترتیب با سهم ۸۸ درصدی و ۷۶ درصدی بیشترین سهم را از کیک معاملات قراردادهای آتی در اختیار داشت و صندوق طلا با سهم ۹ درصدی از حجم کل و ۲۳ درصدی از ارزش کل در جایگاه دوم قرار داشت.

افزایش ۶.۷ درصدی حجم قراردادهای آتی

افزایش ۶.۷ درصدی حجم قراردادهای آتی

افزایش ۶.۷ درصدی حجم قراردادهای آتی

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان