شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
کد خبر : 57411

هامونی:

افزایش ۵۰ درصدی تقاضا برای خرید ارز

افزایش ۵۰ درصدی تقاضا برای خرید ارز
مدیرعامل بازار متشکل ارزی، گفت: در این روزها بازار ارز با افزایش ۵۰ درصدی تقاضا روبرو است و امروز ارز ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان کشف قیمت شده است.

به گزارش شهر بورس، میزان تقاضا بازار ارز در روزهای اخیر، افزایش یافته است. قیمت ارز تاثیر بسزایی بر قیمت اجناس دارد و مردم امیدوار هستند با احیای برجام نرخ ارز کاهش یابد.

براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «امیر هامونی» در این خصوص، اظهار داشت: دوره پیش‌گشایش بازار ارز از روز شنبه ۱۲ شهریور تا پایان شهریور از ساعت ۸:۳۰ آغاز شده و تا ساعت ۹ ادامه خواهد داشت. گشایش بازار و شروع مرحله حراج پیوسته، از ساعت ۹ صبح به جای ۱۰ صبح خواهد بود و تا ساعت ۱۸ هر روز ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیر بازار متشکل ارزی، در سه ماه گذشته به صورت غیر رسمی نرخ‌ها اعلام می‌شد در این روز‌ها از وب سایت رسمی اعلام می‌شود که به صورت شفاف است و مردم به راحتی می توانند از طریق مراجعه به وب سایت از نرخ‌ها مطلع شوند.


بیشتر بخوانید: قیمت خودرو در بازار امروز ۱۰ شهریور


او گفت: در این بازار متشکل ارزی کمترین حضور را بازار گردان و بانک مرکزی دارد و دامنه نوسان آن ۵ درصد است و صادر کنندگان ارز همچنین متقاضیان ارز دانشجویی و ارز اربعین می‌توانند از این بازار استفاده کنند.

هامونی گفت: در این روزها با افزایش ۵۰ درصدی تقاضا روبرو هستیم و امروز ارز ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان کشف قیمت شده است.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی می‌گوید: شبکه توزیع را به گونه‌ای تنظیم کردیم که زائران در شهر مبدا ارز را دریافت کنند تا در نقاط مرزی مشکل ایجاد نشود.

بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌ها برای فروش ارز اربعین

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک های ملی، سپه، تجارت، ملت و صادرات، تاکید کرد در صورت بروز هرگونه اختلال در سامانه نظارت ارز (سنا) و به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به زائران مراسم اربعین حسینی، صرفا پس از احراز هویت متقاضیان، نسبت به فروش ارز اقدام نموده و پس از رفع مشکل سامانه سنا، اطلاعات مربوط به فروش ارز را در سامانه ثبت نمایند.

در این نامه که به بانک های ملت، ملی، سپه، صادرات و تجارت ابلاغ شده، آمده است، پیرو نامه شماره ۰۱/۱۳۶۹۶۱ مورخ ۱شهریور ۱۴۰۱ با توجه به گزارش‌های دریافتی در خصوص مشکلات پیش آمده در ثبت برخط و همزمان مشخصات زائر (شماره ملی) در سامانه نظارت ارز (سنا) در زمان فروش ارز و در راستای تسهیل ارائه خدمات بانکی فروش ارز به زوار ایرانی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) مقتضی است در صورت بروز اختلال در سامانه نظارت ارز سنا به منظور جلوگیری از اتلاف وقت هم وطنان عزیز پس از احراز هویت متقاضی، نسبت به فروش از اقدام نموده و متعاقب رفع مشکل سنا نسبت به ثبت اطلاعات فروش در سامانه اقدام نمایید.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان