شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۴۹
کد خبر : 49222

افزایش قیمت جهانی طلا با تداوم تنش در اروپا

افزایش قیمت جهانی طلا با تداوم تنش در اروپا
انس جهانی طلا توانست روز گذشته در بالای کانال قیمتی دو سال خود افزایش قرار بگیرد. سکه نیز از کانال 12 میلیونی عقب نشینی کرد.

به گزارش شهر بورس، در حالی که تقاضای خرید سکه نسبت به ماه‌های گذشته با افزایش مواجه بوده، اما ظاهراً مجموع تقاضا نسبت به خرید سکه کاهش یافته است. در همین خصوص دبیر هیئت‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: علی‌رغم افزایش تقاضا نسبت به ماه‌های اخیر، همچنان تقاضا برای خرید سکه کمتر از سال‌های گذشته بوده و تقاضای شرکت‌ها نیز بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افت نموده است.

با این حال برخی از فعالان بازار اعتقاد دارند تداوم تنش در اروپا و جنگ بین روسیه و اوکراین می‌تواند به افزایش قیمت انس جهانی طلا منجر شود.

دبیر اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه جنگ میان روسیه و اوکراین متوقف شود انس جهانی طلا نیز ثابت باقی می‌ماند و همین موضوع در بازار طلای ایران تأثیر دارد.

افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در بازار طلا

دنیای اقتصاد نوشته است: قیمت طلا طی معاملات بازار جهانی روز جمعه با افزایش ریسک سرمایه‌‌گذاری در پی بیشتر شدن تنش‌‌های بین روسیه و اوکراین و همچنین حمله روسیه به یکی از نیروگاه‌های هسته‌‌ای اوکراین افزایش یافت. به‌طوری که این فلز گران‌بها در مسیر بهترین رشد هفتگی خود از ماه می‌۲۰۲۱ قرار گرفت. بر این اساس

طلای جهانی روز گذشته با عبور از سطح ۱۹۵۰ دلار در ساعت ۱۹ دیروز به وقت تهران ۱۹۷۵ دلار در هر اونس معامله شد و توانست جایگاه خود را به بالای کانال قیمتی دو سال خود افزایش دهد. گفته‌های رئیس فدرال رزرو مبنی بر اینکه نرخ بهره در ماه مارس تنها اندکی افزایش خواهد یافت، در روز پنج‌شنبه کمی ترس و فضای هیجانی را در این بازار کاهش داد و باعث شد قیمت‌‌ها تا حدودی ثابت باقی بمانند.


بیشتر بخوانید: محمد رضوی: قیمت نمادهای بزرگ بورس را کنترل می کنند


افزایش قیمت جهانی طلا - طلا و سکه در سال 1401 چه می شوند؟

عقب‌نشینی مجدد سکه به زیر سطح ۱۲ میلیون تومانی

روزنامه دنیای اقتصاد در مورد قیمت سکه نیز نوشته است: بازار طلا و سکه روز پنج‌شنبه مجدداً در پی افت ناگهانی بهای طلای جهانی و همچنین ثبات نسبی در تغییرات نرخ دلار در بازار آزاد، به زیر سطح ۱۲ میلیون تومان عقب‌نشینی کرد و به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان داد و ستد شد.

افت‌وخیزهای پی‌‌درپی این فلز گران‌بهای داخلی طی معاملات هفته گذشته باعث شد تا این فلز عملکرد منفی را در کارنامه هفتگی خود معادل ۰۷/ ۱ درصد کاهش ثبت کند. به عقیده برخی از کارشناسان این حوزه بازار طلا و سکه بوی عید گرفته و معاملات آن با بهبود اندکی همراه می‌شود.

لذا افزایش تقاضا برای خرید انواع سکه می‌تواند افزایش معاملات و در نهایت، رشد اندک قیمت‌‌ها را طی روزهای آتی به همراه داشته باشد. اما گفتنی است که سرمایه‌‌گذاری در بازار طلا همچون بخش‌های دیگر همچنان با احتیاط انجام می‌شود.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 20 =

پراپ تریدینگ

کمان