صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر : 52642

وزیر نفت مطرح کرد :

دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد
وزیر نفت اعلام کرد هیچگونه افزایش قیمتی در حوزه انرژی در دستور کار دولت قرار ندارد.

به گزارش شهر بورس ، درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت در ایران از منابع اصلی تامین مالی در کشور با حساب می آید .نقش و اثر این درآمدهای ارزی بر اقتصاد کلان کشور نیاز به بررسی های کارشناسانه ای دارد . با وجود ورود ارز به کشور هچنان کالاهای اساسی افزایش قیمت داشته اما خوشبختانه بر اساس صحبت های وزیر نفت افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت قرار ندارد.

بر اساس گزارش تجارت نیوز ، وزیر نفت در یک برنامه خبری گفت: بیش از ۸۰ درصد پول نفتی که می‌فروشیم را نقدی می‌گیریم و بقیه آن را با دارو و کالاهای اساسی تهاتر می‌کنیم. دولت هیچگونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

ایشان اظهار کرد سال گذشته فقط با صادرات محصولات پتروشیمی بالغ بر 12 و نیم میلیارد دلار ارز به سامانه نیما وارد شد که این رقم جدای از بحث فروش نفت و میعانات بود. در دولت جدید با عملکرد مناسب و پر کردن منابع ارزی ، قیمت ارز به خوبی کنترل شده و دیگر خبری از افزایش بی رویه نرخ ارز نیست.


بیشتر بخوانید :افت قیمت در بازار طلا و سکه


این درآمدهای ارزی که قابل توجه نیز می باشند در تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم بسیار کمک کننده بود .با تامین منابع ارزی در بحث غلات و کالاهای اساسی مورد نیاز همچنین دارو مردم دیگر مشکلی نخواهند داشت و تمامی این موارد به وفور در کشور یافت می شود .

آقای اوجی در خصوص افزایش قیمت ها هم گفت : این افزایش قیمت کالاهای اساسی جهانی بوده و در سراسر دنیا قیمت کالاها افزایش یافته است اما خوشبختانه می توان گفت در بحث افزایش انرژی در ایران هیچ گونه گرانی ایجاد نشده است .

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان