صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
کد خبر : 91291

امیر ندیری به شهر بورس پاسخ می‌دهد؛

افزایش صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری؛ فرصت یا تهدید؟

افزایش صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری؛ فرصت یا تهدید؟
مدیر سرمایه‌گذاری صندوق‌های کارگزاری اقتصاد بیدار به بررسی صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری می پردازد که این روزها افزایش چشمگیری داشته‌اند.

امیر ندیری مدیر سرمایه‌گذاری صندوق‌های کارگزاری اقتصاد بیدار در گفت‌وگو با شهر بورس درباره افزایش صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری، اظهار داشت: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته شاهد افزایش تعداد و تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بوده‌ایم، برخی فعالین تصور می‌کننم که این مساله به ضرر بازار باشد اما من نظر برعکس دارم.

وی ادامه داد: افزایش صندوق‌ها باعث می‌شود که ابزارهای بازار سرمایه تکمیل‌تر شود، همچنین بالا رفتن تعداد صندوق‌ها رقابت پذیری صندوق‌ها را بالاتر می‌رود و مدیران این صندوق‌ها تلاش بیشتری برای کسب بازدهی بیشتر را دارند.


بیشتر بخوانید: صندوق های سرمایه گذاری بهترین گزینه برای شرایط کنونی بورس


مدیر سرمایه‌گذاری صندوق‌های کارگزاری اقتصاد بیدار تصریح کرد: با افزایش صندوق‌ها قشر خاصی از مردم که آشنایی زیادی با بازار سرمایه ندارند، در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و مدیر این صندوق‌ها با توجه به ماهیت صندوق به سراغ سودآوری می‌رود پس ضربه‌ای به بازار سرمایه نمی‌زند.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته بازدهی شاخص ۴۸درصد بوده اما میانگین بازدهی شاخص ۶۰ درصد بوده که معمولا بازدهی صندوق‌ها بیشتر از شاخص کل است.

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: موضوع دیگر این است که این صندوق‌ها به ندرت صف خرید یا فروش می‌شوند و بازارگردان فعال دارند که نوسان بسیار کمتری با بازدهی بیشتر نسبت به سهم‌ها دارند که مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری در صندوق‌ می‌کند.

امیر ندیری کارشناس بازار سرمایه

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان