تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر : 139625

افزایش سن بازنشستگی لغو شد؟/ همسان سازی حقوق مطابق نرخ تورم

افزایش سن بازنشستگی لغو شد؟/ همسان سازی حقوق مطابق نرخ تورم
سعید فتاحی ضمن تاکید بر اهمیت حمایت از کارگران، از دولت جدید خواست تا مصوبات زیان‌آور دولت قبل را لغو و حقوق کارگران را مطابق نرخ تورم افزایش دهد.

به گزارش شهر بورس، سعید فتاحی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان آذربایجان شرقی، به بررسی مطالبات کارگران و بازنشستگان از دولت جدید پرداخت و بر اهمیت توجه به ماده ۴۱ قانون کار در تعیین حقوق تأکید کرد.

فتاحی اظهار داشت که تشکل‌های کارگری با دولت جدید میثاق‌نامه‌ای با ۲۲ بند امضا کرده‌اند که به مشکلات مختلف کارگران شاغل و بازنشسته پرداخته است. او از رئیس‌جمهور خواست تا به این میثاق‌نامه پایبند باشد.

وی تصریح کرد که برخی از مصوبات دولت قبل که به ضرر کارگران بود، باید لغو شود. فتاحی به طور خاص به دستورالعمل شماره ۵۷ وزارت کار اشاره کرد که تعهد پرداخت ۴ درصد سخت و زیان‌آور را از دوش کارفرمای مادر برداشته و به پیمانکار سپرده است. او هشدار داد که این دستورالعمل باعث سخت‌تر شدن بازنشستگی کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور خواهد شد.

فتاحی از رئیس‌جمهور خواست تا فردی را به عنوان وزیر کار انتخاب کند که به مسائل کارگران و بازنشستگان آگاه باشد و بتواند اجرای قانون کار را تضمین کند. او تأکید کرد که فرد مورد نظر باید سیاست‌ها و قوانین حمایتی از کارگران را افزایش دهد.

خبر مرتبط
تصویب پرداخت علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
تصویب پرداخت علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در جلسه‌ای با حضور مقامات وزارت امور اقتصادی و دارایی، پرداخت علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه وزارت کار دولت سیزدهم نتوانست امنیت شغلی را به کارگران بازگرداند، گفت: اصلاحات در قانون کار باید به نفع کارگران باشد زیرا این قانون حمایتی برای کارگران است.

برنامه توسعه هفتم و لغو افزایش سن بازنشستگی

فتاحی درباره تجدید نظر در برنامه توسعه هفتم و لغو قانون افزایش سن بازنشستگی گفت: این تصمیم ناعادلانه است و نه تنها به صندوق‌های بازنشستگی کمکی نمی‌کند، بلکه انگیزه جوانان برای بیمه‌پردازی را کاهش می‌دهد.

انتظار افزایش حقوق مطابق نرخ تورم

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان آذربایجان شرقی به وعده رئیس‌جمهور در رابطه با افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان مطابق با نرخ تورم اشاره کرد و گفت: انتظار داریم وزارت کار را به فردی بسپارند که به سه‌جانبه‌گرایی در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با کارگران معتقد باشد.

وی در پایان به دیگر مطالبات جامعه کارگری اشاره کرد که شامل باز شدن فضا برای تشکل‌های کارگری، بهبود اوضاع کسب و کار، حل مشکلات درمان بازنشستگان، حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی، بهبود وضعیت معیشت کارگران و بازنشستگان، کاهش ناترازی صندوق تامین اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

منبع: آفتاب نو

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ