صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر : 74805

افزایش سرمایه گذاری چینی ها در مازندران

افزایش سرمایه گذاری چینی ها در مازندران
افزایش سرمایه گذاری چینی ها در مازندران آوردهای اقتصادی خوبی برای این استان داشته است.

به گزارش شهر بورس، سرمایه گذاری در استان مازندران روند رو به رشدی را داشته است و تعامل با چینی پیشرفت خوبی برای استان محسوب می شود.

سیدمحمود حسینی‌پور شامگاه پنج‌شنبه در هفتمین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان‌های آمل، محمودآباد و نور در محل دانشگاه شمال آمل برگزار شد، گفت: با شرایطی جدیدی که در شهرهای استان برای شناسایی قابلیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی، گردشگری و توسعه‌ای فراهم شده، باید با هم افزایی و عملگرایی زمینه حضور و استقبال از سرمایه گذاران در شهرها فراهم شود.

وی با تاکید براینکه متاسفانه برخی از مدیران در سیستم‌های اداری استان ناکارآمد و بی‌انگیزه هستند، افزود: سیستم اداری در مازندران باید تغییر کند، نباید بابت پاسخگو نبودن و ساختار سنتی دستگاه‌های اداری استان، از سرعت تحولات لحظه‌ای و رو به جلو مازندران عقب بماند.

استاندارمازندران درعین حال از مردم نیز درخواست کرد، همانند گذشته با دستگاه‌های اداری همراه باشند و نظارت‌های خود را برعملکرد مدیران اعلام کنند.

استاندارمازندران با اشاره به اینکه این استان در بخش پذیرش سرمایه گذار در سطح کلان از سال گذشته وارد مرحله اجرایی شده است، گفت: در یکسال گذشته مازندران، نخستین استان در کشور بوده که توانسته ۷ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های برقی استان با کشور چین در قالب فاینانس سرمایه گذاری را اجرایی کند.


بیشتر بخوانید: زارع پور؛ قواعد سرزمین ما به استارلینک ابلاغ شده است


حسینی‌پور افزود: برای توسعه صنعت گردشگری و کشاورزی مازندران باید زیر ساخت برق، ریل، کشتی‌رانی را توسعه داده شود و به همین خاطر در برنامه دیپلماسی منطقه‌ای مازندران با کشورهای همسایه دریای خزر برای عقب افتادگی اقتصادی مازندران با همکاری تجاری کشورهای منطقه فراهم و جبران خواهد شد.

وی با بیان این که دیپلماسی متوزان، منطقه گرایی و توسعه دیپلماسی اقتصادی سه اصل مهم در دولت سیزدهم است، گفت: موقعیت و فرصتی که اکنون ایجاد شده، باعث شده تا زمینه جبران عقب افتادگی اقتصادی با همکاری تجاری کشورهای منطقه برای استان فراهم باشد.

استاندارمازندران اضافه کرد: دولت سیزدهم ریل گذاری روابط بین‌الملل را تغییر داده است، یعنی روابط بین‌الملل با اروپا که کلید آن در دست آمریکا است را با کشورهای همسایه تغییر داد و با دیپلماسی متوازن علاوه بر حفظ ارتباط با غربی‌ها، با کشورهای همسایه و شرق نیز روابط ایجاد کنیم.

وی با بیان این که دیپلماسی متوزان، منطقه گرایی و توسعه دیپلماسی اقتصادی سه اصل مهم در دولت سیزدهم است، تصریح کرد: به همین دلیل اگر مازندران براساس این سه اصل راهبردی دولت برنامه ریزی نکند، عقب خواهد افتاد و همه به خصوص دولت، سرمایه گذاران و مردم باید مازندران را برای این شرایط آماده کنیم.

استاندار مازندران گفت: در تحقق این برنامه‌ها، متاسفانه برخی از مدیران آنقدر خمود و خواب هستند، که حتی داد هم می‌زنیم نمی توانیم بیدارشان کنیم، یقین کنید مردم مدیرانی را که نتوانند این مشکلات را حل و فصل کنند کنار می‌زنند و به همین خاطر باید دستگاه‌های اداری استان از حالت سنتی خارج شود.

منبع :شهرخبر

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان