شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر : 53315

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس تشریح کرد؛

افزایش روند سودآوری شرکت‌های خودروساز با عرضه خودرو در بورس کالا

افزایش روند سودآوری شرکت‌های خودروساز با عرضه خودرو در بورس کالا
حسین محمودی، کارشناس بازار سرمایه گفت: با عرضه خودروهای تولیدی در بورس کالا تولیدات نیز افزایش خواهد یافت به سبب آنکه مبالغ حاصله به طور مستقیم در اختیار شرکت‌های تولیدی قرار می‌گیرد.

حسین محمودی اصل کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار داشت: نتایج به‌دست آمده از عرضه محصولات در بورس کالا نشان از افزایش شفافیت، رقابت و تعدیل قیمت کالاهای تولیدی دارد به نوعی که در این راستا می‌توان به عرضه سیمان ، فولاد ، پتروشیمی و سایر اشاره کرد.

محمودی اصل با بیان اینکه درابتدا دلالان و سفته بازان با سنگ‌اندازی های متعدد تصمیم بر جلوگیری عرضه سیمان در بورس کالا را داشتند اما با اجرای این امر قیمت سیمان به مرور زمان به تعادل رسید گفت: عرضه خودرو در بورس کالا علاوه ‌برکاهش یا رفع قیمت‌گذاری دستوری بر افزایش رقابت بین شرکت‌های تولیدی نیز تاثیرمی‌گذارد.


بیشتر بخوانید: بورس کالا بهترین مسیر برای عرضه خودرو


وی در ادامه به راه اندازی سامانه یکپارچه سازی فروش خودرو از سوی وزارت صمت هم اشاره کرد و افزود: این امر به نوعی با عرضه خودرو در بورس کالا در تضاد است زیرا این سامانه خود در بلندمدت نه تنها سودی را در پی نخواهد داشت بلکه در بلند مدت نیز سبب ایجاد رانت می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان با بیان اینکه : وزارت صمت باید مازاد تقاضا را در بازار کنترل یا حذف کند به سبب آنکه این امر خود به نوعی سیگنال دهی غلط به بازار آزاد در جهت افزایش قیمت است تصریح کرد: وزارت صمت ضمن افزایش دانش اشخاص زیرمجموعه خود می‌بایست سایر مسئولان مربوط را نیز به منظور بهبود بازار راهنمایی کند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان