تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر : 127205

افزایش دامنه نوسان کمکی نمی‌کند

افزایش دامنه نوسان کمکی نمی‌کند
در پاسخ به سوالی درباره افزایش دامنه نوسان، مدیرعامل فرابورس بیان کرد که حتی اگر دامنه نوسان افزایش یابد، این موضوع به نوسانات بازار کمکی نخواهد کرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که نقدشوندگی در نمادها به خوبی حفظ شده است.

به گزارش شهر بورس، محمدعلی شیرازی در نشست خبری بازارگردانی، اظهار داشت: شرکت‌هایی که نقدشوندگی کمتری دارند، مشمول بازارگردانی خواهند شد که الیته تعداد زیادی نخواهند بود. بسیاری از نمادها شناوری بالای ۳۰ درصد دارند و هر روز چند برابر حجم مبنا معامله می‌شوند.

مدیرعامل فرابورس در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال افزایش دامنه نوسان، گفت: دامنه نوسان هفت درصدی اگر افزایش هم پیدا کند، کمکی نخواهد کرد. بررسی‌ها و گزارشی که اخیرا در فرابورس تهیه شده است نشان می‌دهد سال گذشته حتی یک نماد هم در فرابورس وارد گره معاملاتی نشده و این امر حاکی از نقدشوندگی خوب در نمادهاست‌.

هدف اصلی بازارگردانی کمک به نقدشوندگی است

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران نیز در این نشست خبری، گفت: بازارگردانی در اکثر بورس‌های دنیا در بازارهای اصلی الزامی است. هدف اصلی بازارگردانی کمک به نقدشوندگی است.

وی درمورد توقف عرضه‌های اولیه، گفت: به محض اینکه شرایط مهیا و ارزش معاملات معقول باشد عرضه‌های اولیه بار دیگر از سر گرفته خواهند شد.

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 16 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان