صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
کد خبر : 94456

علی عصاری در گفت‌وگو با شهر بورس پاسخ می‌دهد؛

افت بورس تا کجا ادامه دارد؟

افت بورس تا کجا ادامه دارد؟
ریزش شاخص بورس از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و امروز هم بازار یک‌دست سرخ‌پوش شد اما افت بورس تا کجا ادامه دارد؟

علی عصاری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس در پاسخ به این سوال که «افت بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟»، اظهار داشت: در دو روز گذشته شاهد ریزش شاخص بودیم که در ابتدا بعید به نظر می‌رسید اما وقتی به جزئیات نگاه می‌کنیم طبق روال هر نیمه ماه از اردیبهشت ماه به بعد، شاهد ریزش‌ها و عرضه‌های عجیبی در بازار هستیم.

وی ادامه داد: البته این هفته متفاوت آغاز شد و شنبه شاهد جنگی بودیم که بیشترین تاثیر را روی بورس ایران گذاشت به گونه‌ای که کلیه گروه‌ها واکنش منفی نشان داده و با صف فروش‌های عجیبی روبرو بودیم. این اتفاق نه تنها در ایران بلکه در دیگر بازارها هم شاهد خواهیم بود، البته تاثیر اصلی آن را فردا و با باز شدن بازارهای جهانی طلا و نفت با گپ مثبت زیاد بازگشایی شوند.


بیشتر بخوانید: بهترین سبدگردان بورس


کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: واقعیت این است که هر تنش در یک منطقه ریسک محسوب شده و سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش پول به سمت طلا و دلار می‌روند. ما شاهد بودیم که حباب سکه که حدود پنج میلیون بود بیشتر شد بدون آنکه اُنس تغییری داشته باشد و دلار هم وارد کانال ۵۲ هزار تومان شد.

وی ادامه داد: هرچه دولت رشته بود پنبه شد زیرا ما انتظار داشتیم با توجه به اخبار مثبت قیمت طلا و دلار به سمت پایین حرکت کند اما با یک جنگ منطقه‌ای قیمت دلار ۲ درصد رشد کرد که این مسئله طبیعی است.

افت بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟

عصاری با بیان اینکه به نظر می‌رسد بازار سرمایه به جای خوبی رسیده است، گفت: بازار سرمایه باید خیلی بیشتر رشد می‌کرد اما از یک سو اتفاقات سیاسی باعث سرکوب بازار شد و از طرف دیگر سیاستگزاری که میل ندارد، بازار چندان رشد کند. ما شاهد بودیم که به محض ورود سرمایه به بازار آن را سرکوب کرده و بالعکس پس از مدتی ریزش بازار به سمت بالا می‌رفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این هفته هم این اتفاق رخ دهد و خیلی منفی‌های زیادی را شاهد نباشیم و در اواسط یا اواخر هفته بازار جمع شده و به سمت بالا برای جلوگیری از ریزش حرکت کند و شاهد یک بازار متعادل باشیم.

علی عصاری

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + یازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان