شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر : 5607

افت آسیایی ها در پی افزایش تنش چین و آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در حالی که ارزش یورو به بیست و یکمین ماه افزایش نسبت به دلار رسید و طلا نیز در قله معاملاتی در حال داد و ستد شدن است، بازارهای آسیایی روند کاهشی شاخص ها را در معاملات امروز ترجیح دادند. این در حالی است که، درخواست ناگهانی آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در حالی که ارزش یورو به بیست و یکمین ماه افزایش نسبت به دلار رسید و طلا نیز در قله معاملاتی در حال داد و ستد شدن است، بازارهای آسیایی روند کاهشی شاخص ها را در معاملات امروز ترجیح دادند.

این در حالی است که، درخواست ناگهانی آمریکا از چین برای بستن کنسولگری این کشور در هیوستون به بهانه حراست از امنیت و اطلاعات در آمریکا و رویارویی تازه دو کشور در عرصه دیپلماسی و مراکز دیپلماتیک، جنگ سردی را بین این دو کشور جرقه زده است.

چین هم در اقدامی تلافی جویانه، اعلام کرده است که کنسولگری آمریکا را در شهر چندگو، تعطیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

به این ترتیب، بازارهای آسیایی در ترس از پیشروی این جنگ میان دو ابرقدرت اقتصادی، با روند کاهشی همراه شدند و در این بین، شاخص آسیا پاسفیک با افت ۱.۳ درصدی همراه شد. در حالی که بازار ژاپن در تعطیلات رسمی به سر می برد اما معاملات آتی نیکی ژاپن نشان دهنده روند کاهشی در معاملات هفته آتی است .

در این بین، شاخص آتی اس اند پی در بازار آمریکا با کاهش ۰.۱ درصدی همراه شد و شاخص آتی یورواستاکس اروپا هم افت ۱ درصدی را به ثبت رساند در حالی که شاخص آتی فوتسی لندن هم ۰.۹ درصد منفی شد .

ریچارد فرانولوویچ ، تحلیل گر ارشد موسسه مالی وست پک در این خصوص اظهار داشت: افت ارزش دلار در مقایسه با همتای قدرتمند خود، یورو، کاملا محسوس است و به نظر می رسد این روند در هفته آتی نیز تکرار شود. در این میان، اتحادیه اروپا به توافقی همسان در خصوص محرک مالی رسیده است و این بسته مالی می تواند در ماه های آتی، بازارهای جهانی را از خطر سقوط نجات دهد .

در سوی دیگر، در بازارهای چین ، شاخص بلوچیپ با کاهش ۲.۹ درصدی همراه شد و جمعا معاملات یک هفته گذشته را با رشد ۰.۵ درصدی به پایان رساند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان