تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
کد خبر : 75680

شهر بورس از عملکرد شهرداری تبریز گزارش می‌دهد؛

افتتاح 6 پروژه بزرگ در راستای حل مشکلات ترافیکی

افتتاح 6 پروژه بزرگ در راستای حل مشکلات ترافیکی
افتتاح 6 پروژه بزرگ در راستای حل مشکلات ترافیکی عملکردی است که شهرداری تبریز در کمتر از یک سال به خود اختصاص داده است.

به گزارش شهر بورس، در یک سال گذشته شهر تبریز با عملکرد خوب شهرداری این شهر شاهد افتتاح چندین پروژه مهم و بزرگ در راستای حل مشکلات ترافیکی این کلانشهر بوده است، اتفاقی که پس از سالها نگاه مثبت مردم به عملکرد شهردار و عوامل شهرداری تبریز را زنده کرده است.

شهر تبریز در سال‌های اخیر هم قدم با دیگر کلانشهرها گرفتار معضلی به نام ترافیک شده است و همین مسئله باعث شده تا دغدغه بیشتر مردم اجرای پروژه‌های عمرانی نظیر زیرگذر و روگذر برای حل مشکل ترافیک باشد.

اما اتفاقی که در چند سال گذشته رخ داد تنها آغاز این پروژه‌ها بود و با گذشت چندین سال این پروژه‌های عمرانی پیشرفت فیزیکی چندانی نداشتند و هم باعث گره ترافیکی جدید و هم نارضایتی مردم از عملکرد شهرداری شده بود.

در یک سال گذشته و با روی کار آمدن یک شهردار جوان و متخصص تبریز دوباره شاهد روزهای خوبِ عمرانی شد.

با پیگیری‌های یعقوب هوشیار در کمتر از یک سال شش پروژه مهمی که در سال‌های گذشته راکد بودند به سرعت جان گرفته و افتتاح شدند تا تعداد پروژه‌های نیمه کاره این شهر به حداقل برسد و گره ترافیکی تبریز باز شود.

افتتاح بدون تشریفات، ایده جالب شهرداری تبریز

دو تقاطع غیر همسطحی که به عنوان نخستین پروژه‌های عمرانی و ترافیکی افتتاح شدند دو تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی و شهید فروزنده بود.

افتتاح این دو پروژه بعد از چندین سال بلاتکلیفی گره ترافیکی بخش مهمی از خیابان آزادی و کمربندی میانی را باز کرد و نشان داد تصمیم شهردار تبریز در خلع ید پیمانکار پیشین این دو پروژه و سپردن کار به دست متخصصان شهرداری کاری هوشمندانه بوده است.

تقاطع غیرهمسطح شهید رحمان فروزنده به‌طول ۵۲۶ متر و عرض باندهای رفت و برگشت آن جمعا در ۱۶ متر است و تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی یا همان ارتش به طول ۵۵۰ متر به طول عرشه ۱۹۰ متر و عرض ۱۶ متر احداث شده است. این دو پروژه به ترتیب با اعتبار ۶۰ و ۱۲۰ میلیاردی به افتتاح رسیدند.

اما شاید جالب ترین موضوع در خصوص این دو پروژه افتتاح بدون تشریفات بود.

در حالیکه این دو تقاطع غیر همسطح سالها به عنوان پروژه نیمه کاره روی اعصاب شهروندان راه می‌رفت، شهرداری تبریز برای نخستین بار این پروژه را بدون هیچ تشریفاتی و با عبور مردم افتتاح کرد.

گشودن گره ترافیکی غرب تبریز

یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری تبریز که در روزهای اخیر افتتاح شد تقاطع غیرهمسطح سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی بود. این پروژه یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام تبریز نام گرفته بود.

این تقاطع تا اردیبهشت سال جاری 16 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در طول هشت ماه به صد در صد رسیده و همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) افتتاح شد.

تقاطع غیرهمسطح سپاه پاسداران که در تقاطع جاده سنتو–دیزل آباد به طول ۴۲۰ متر و عرض ۱۲ متر و مساحت پنج هزار متر و هزینه ۱۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، گره ترافیکی غرب تبریز را باز کرد.

۲ روگذر شهید فهمیده و خارج شدن منطقه از بن بست

از دیگر پروژه‌هایی که شهرداری تبریز در یک سال گذشته توانسته آن را به سرانجام برساند، پل های روگذر میدان شهید فهمیده است.

پل روگذر جنوبی میدان شهید فهمیده به طول ۳۵۰ متر دارای سه پایه میانی و دو کوله به عرض ۶.۲۰ متر در دو لاین خروجی از کوی ولیعصر به سمت اتوبان پاسداران و پل روگذر شمالی میدان شهید فهمیده نیز به طول ۳۷۵ متر و عرض ۶.۲۰ دارای چهار پایه میانی و دو کوله خروجی از سمت باغمیشه به سمت اتوبان پاسداران و میدان آذربایجان طراحی شده است.

این روزگذر که به مدت 22 ماه راکد بود با روی کار آمدن یعقوب هوشیار، شهردار تبریز دوباره جان گرفت و با هزینه ۱۰۰ میلیاردی در دی ماه 1401 افتتاح شد. با افتتاح این پروژه منطقه پنج شهر تبریز از یک بن بست ترافیکی خارج شده است.

نیمه شعبان افتتاح ششمین پروژه عمرانی بزرگ تبریز

اما ششمین پروژه عمرانی بزرگ و ترافیکی تبریز یعنی تقاطع غیر همسطح ولایت در روز عید نیمه شعبان افتتاح خواهد شد.

این پروژه یکی از بزرگترین طرح های عمرانی ترافیکی شهرداری تبریز بوده که با ۹ کیلومتر طول شامل پنج تقاطع غیر همسطح در راستای حل مشکل ترافیکی شهروندان در شمال‌شرق تبریز در حال اجرا است.

با اتمام این پروژه که هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای شهرداری تبریز داشته است، بار ترافیکی تبریز به شدت کاهش خواهد یافت.

با افتتاح این پروژه شهرداری تبریز رکورد تازه‌ای در اجرای پروژه‌های عمرانی ثبت خواهد کرد و در کمتر از یک سال افتتاح شش پروژه مهم به طول ۳۵۰۰ متر و با هزینه ۶۰۰ میلیاردی را رقم می‌زند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان