شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر : 52618

اعلام شرایط عرضه و واگذاری سهام سایپا

اعلام شرایط عرضه و واگذاری سهام سایپا
شرکت سایپا در اطلاعیه ای نحوه واگذاری سهام سایپا را اعلام کرده است .

به گزارش شهر بورس ، ریاست جمهوری در صحبت های خود برای ساماندهی بازار خودروسازی کشور دستور واگذاری مدیریت دولتی شرکت های خودروسازی بود که آگهی واگذاری 40 درصد از سهام سایپا منتشر شد . در اطلاعیه زیر شرایط عرضه و واگذاری سهام سایپا اعلام شده است.

بر اساس گزارش اقتصاد 24 ، شرکت سایپا با انتشار آگهی رسمی درخصوص بررسی صلاحیت عمومی و تخصصی متقاضیان خرید بلوکی سهام در روزنامه اطلاعات اعلام کرد: در راستای فرمان رییس جمهور، شرکت‌های گروه سرمایه گذاری سایپا (سهامی عام)، سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا (سهامی عام)، گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا (سهامی خاص)، سرمایه گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار (سهامی عام) قصد دارند ۴۱ درصد از سهام سایپا را بصورت بلوکی به اشخاص حقیقی حقوقی و واجد شرایط با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه واگذار کنند.


بیشتر بخوانید :خودرو بالاخره در بورس کالا معامله شد


متقاضیان می‌توانند برای اعلام آمادگی خرید و تکمیل فرم‌های مربوطه جهت بررسی صلاحیت عمومی و تخصصی از تاریخ انتشار آگهی به مدت ۱۵ روز به معاونت اقتصادی سایپا واقع در کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص کرج شرکت سایپا مراجعه کنند. شرایط عرضه و واگذاری سهام سایپا پس از تکمیل فرآیند مربوطه از طریق سازمان بورس به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

دستورات رییس جمهوری برای حل مشکلات صنعت خودروسازی کشور

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رییس‌جمهوری روز ۱۱ اسفندماه سال گذشته با بازدید سرزده از پارکینگ‌ها و خط تولید ایران‌خودرو، ۸ دستور در جهت کیفی و کمی سازی تولید خودرو در کشور صادر کرد که در میان یکی از دستورات تعیین تکلیف واگذاری مدیریت دولتی شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا حداکثر ظرف ۶ ماه آینده به بخش غیردولتی از جمله این دستورات بود.

کارشناسان واگذاری صنعت خودروسازی به بخش خصوصی را یکی از راهکارهای خروج از بحران صنعت خودرو می‌دانند؛ «سید رضا فاطمی امین»، وزیر صنعت، معدن و تجارت هم از واگذاری سهام دولت در دو شرکت سایپا و ایران‌خودرو به‌صورت بلوکی خبر داد و تاکید کرد که نباید دولت به‌عنوان سرمایه‌گذار در این شرکت‌ها باشد؛ به همین خاطر می‌خواهیم سهام دولت را بلوکی واگذار کنیم که این کار در اسرع وقت انجام می‌شود.

در راستای فرمان رییس‌جمهوری روز گذشته شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری سایپا، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، گروه سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا و سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار با انتشار آگهی اعلام کردند که قصد دارند حدود ۴۱ درصد از سهام شرکت سایپا را به‌صورت بلوکی به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد شرایط با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه واگذار کنند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 14 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان