شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر : 45943
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اعتماد و نقدینگی به خاطر اشتباهات دولت از بورس خارج می شود بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

اعتماد و نقدینگی به خاطر اشتباهات دولت از بورس خارج می شود

اعتماد و نقدینگی به خاطر اشتباهات دولت از بورس خارج می شود

برزو حق شناس، کارشناس بازار سرمایه به انتقاد از سیاست دولت در بورس پرداخت و گفت: اعتماد و نقدینگی به خاطر اشتباهات دولت از بورس خارج می‌شود.

برزو حق شناس در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: متأسفانه بازار همانند مریضی شده که با کم‌خونی مواجه است، اما از او خون می‌گیرند. طبیعی است که در این شرایط، این فرد قادر به حرکت نیست و بورس نیز چنین وضعیتی دارد. امروز هم یک پذیره‌نویسی داشتیم که همانند عرضه اولیه است و نقدینگی را از بازار خارج می‌کند.

وی با اشاره به افزایش نرخ محصولات خودرویی، خاطرنشان کرد: افزایش نرخی که شرکت‌های خودرویی اعلام کردند، کارگشا نبوده و فاصله بین نرخ بازار آزاد با قیمت کارخانه همچنان زیاد است. از طرفی دیگر، دولت اقداماتی انجام داده که سهامداران نسبت به تصمیمات اتخاذ شده بدبین هستند و از این تصمیمات و اقدامات هراس دارند. همه این اتفاقات باعث شده که پول‌های پارک شده به سمت بازارهای موازی برود.

بیشتر بخوانید:
خشم فعالان بورس از تصمیم شبانه رئیسی

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نمودار دلار و بورس همواره با یکدیگر همگرایی داشتند، اما در این مقطع، رشد دلار باعث رشد بورس نمی‌شود. اگر اعتمادسازی نشود و از یک سری اقدامات خلق‌الساعه دست برنداریم، شرایط به این شکل ادامه خواهد داشت.

حق‌شناس به انتقاد از تصمیمات اتخاذ شده پیرامون افزایش قیمت خودرو پرداخت و عنوان کرد: پس از تصمیم آقای رئیسی مبنی بر مخالفت با افزایش نرخ خودرو، فقط یک سیگنال و جو منفی به بورس داده شد، اما این شرکت‌ها پس از گذشت کمتر از یک ماه، افزایش نرخ گرفتند. سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازارهای غیرمولد مانند دلار و سکه به ضرر دولت است، اما متأسفانه آقای رئیسی همان اشتباهات دولت‌های قبلی را تکرار می‌کند.

بیشتر بخوانید:
جدیتی در حذف قیمت‌گذاری دستوری نیست

وی یادآور شد: اگر قرار بود قیمت خودرو افزایش یابد، چرا در ابتدا با آن مخالفت شد؟ آیا این تصمیم، به‌جز ضربه زدن به اعتماد و سرمایه سهامداران، نتیجه دیگری هم داشت؟ اعتماد و نقدینگی به خاطر اشتباهات دولت در حال خروج از بازار است و این سیاست اشتباه، خود را در قالب نرخ دلار و تورم نشان می‌دهد. آیا مخالفت آقای رئیسی با افزایش قیمت خودرو، بازار آزاد را تحت تأثیر قرار داد؟ این اتفاق نه تنها رخ نداد، بلکه تنها تأثیر منفی آن روی بازار سرمایه بود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان