صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر : 104275

اضافه شدن 4 خدمت اختصاصی برای مشتریان بازارگردانی ترنج

اضافه شدن 4 خدمت اختصاصی برای مشتریان بازارگردانی ترنج
شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج 4 خدمت اختصاصی فراتر از تعهدات معمول بازارگردانی را به سرویس‌های خود اضافه کرد.

به گزارش شهر بورس، مشاور سرمایه‌گذاری ترنج خدمات بازارگردانی را به بیش از 25 نماد بورسی و فرابورسی شامل: سهام، اوراق، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و حتی قرارداد‌های اختیار معاملات(آپشن) ارائه می‌دهد. این مجموعه علاوه بر عملیات بازارگردانی و حسابداری که جزو تعهدات معمول است، 4 خدمت اضافی شامل: تحلیل دوره‌ای، تدوین استراتژی،  مهندسی مالی و پشتیبانی تیم مدیریت ارتباطات را به مشتریان بازارگردانی ارائه می‌دهد.

ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه بازارگردانی ترنج مراجعه کرده و یا با شماره 02132796 تماس بگیرند.

بازارگردانی چیست؟

بازارگردانی به زبان ساده فرآیندی است که عرضه و تقاضا در معاملات نمادهای بازار‌سرمایه را تنظیم کرده و موجب حفظ ارزش ذاتی سهم می‌شود. مهم‌ترین هدف صندوق‌های بازارگردانی جلوگیری از تشکیل صف‌های خرید و فروش، افزایش نقدشوندگی سهم و نزدیک کردن قیمت به ارزش ذاتی سهم می‌باشد.

انتخاب بازارگردان برای یک نماد بر عهده ناشران است، فعالان در بازار سهام معمولا بازارگردانی را در قالب تعهداتی می‌بینند که شرکت بورس و فرابورس مشخص کرده و بازارگردان هم به صورت روزانه این تعهدات را ایفا می‌کند اما این به تنهایی نقد‌شوندگی سهم را بالا نمی‌برد.

صندوق بازارگردانی تاک دانا که با مدیریت شرکت ترنج فعالیت می‌کند، تلاش کرده فراتر از ایفای تعهداتش عمل کند و برای نمادهای تحت بازارگردانی خود یک بازارگردانی موثر رقم بزند، به این معنی که بازارگردانی تاک دانا در تلاش است از طریق افزایش حجم معاملات نماد، نقدشوندگی مطلوبی را برای آن سهم ایجاد کند.

خدمات بازارگردانی ترنج به ناشران

عموما خدماتی که صندوق‌های بازارگردانی در بازار ‌سرمایه ارائه می‌کنند شامل ۲ حوزه اصلی زیر است:

  • عملیات بازارگردانی: عملیات بازارگردانی به طور معمول توسط تمامی بازارگردان ها ارائه می‌شود و وظیفه معاملات سهام را بر عهده دارد.
  • حسابداری صندوق: که ارزش خالص دارایی صندوق را به صورت روزانه محاسبه می‌کند.

بازارگردانی ترنج  در کنار این ۲ خدمت اصلی ۴ خدمت دیگر که فراتر از تعهدات عادی بازارگردانی معمول در بازار‌سرمایه است ارائه می‌کند که شامل موارد زیر است:

  • تحلیل دورهای سهم: سهم‌هایی که شرکت ترنج بازارگردانی آن را برعهده دارد، به صورت دوره­ای تحلیل شده و پس از بررسی و محاسبه قیمت و ارزش ذاتی هر نماد، سناریوهای مختلف بازارگردانی طراحی می‌شود.
  • تشکیل تیم استراتژی: این تیم بر‌اساس داده‌های تحلیلگران عملیات بازارگردانی روزانه را انجام می‌دهد، در واقع حوزه عملیات به صورت روزانه و لحظه‌ای تصمیم‌گیری نمی‌کند، بلکه استراتژی‌ کوتاه‌مدت‌،‌میان‌مدت و بلندمدت دارد.
  • تشکیل تیم مهندسی مالی: این تیم به طور اختصاصی برای مشتریان بازارگردانی ترنج تشکیل می‌شود و ابزارها و راهکارهای جدید مالی در راستای سایر نیازهای مالی، همچون تامین مالی، طراحی می‌کند.
  • پشتیبانی تیم مدیریت ارتباطات (RM): برای هر نماد، فردی متخصص با دانش مالی بالا به عنوان رابط با ناشر انتخاب می‌شود تا در صورت نیاز به تامین مالی یا حتی خرید و فروش سهام به صورت بلوکی، تیم بازارگردانی ترنج به سرعت اقدام کند. در برخی موارد این کارشناسان متوجه برخی نیازهای شرکت شده و به آن‌ها مشاوره می‌دهند. برای مثال بررسی گزارش‌های مالی شرکت نشان می‌دهد منابع به صورت بهینه در بخش سرمایه‌گذاری تخصیص داده نشده یا سرمایه در گردش بهینه نیست، که به عنوان مشاور، این‌ها موارد به ناشرین اطلاع داده می‌شود.

 

علاقهمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات بازارگردانی ترنج و دریافت مشاوره رایگان میتوانید با شماره 79326-021 تماس بگیرید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + 11 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان