صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر : 111909

ترجمه اختصاصی شهر بورس/

استارت آپ هوش مصنوعی ایلان ماسک X AI رقیب جدی Chatgpt شد!

استارت آپ هوش مصنوعی ایلان ماسک  X AI رقیب جدی Chatgpt شد!
ماسک با کنایه به رقبای خودش مانند Open AI ، گوگل و مایکروسافت برای سانسور کردن تولیدات هوش مصنوعی استارت آپ جدیدش اعلام نارضایتی کرد.

به گزارش شهر بورس، financial times در مقاله ای که صبح امروز منتشر کرده، استارت آپ هوش مصنوعی ایلان ماسک X AI را رقیبی جدی برای Chatgpt دانسته است. تیم ترجمه شهر بورس به ترجمه این مقاله پرداخته است.

ایلان ماسک در جولای سال پیش، استارت ‌آپ هوش مصنوعی خودش به نام X AI را پایه گذاری کرد. ماسک با کنایه به رقبای خودش مانند Open AI، گوگل و مایکروسافت برای سانسور کردن تولیدات هوش مصنوعی استارت آپ جدیدش و همچنین برای عدم توجه کافی به معیارهای امنیتی هوش مصنوعی، اعلام نارضایتی کرد.

ایلان ماسک، به دنبال جذب 6 میلیارد دلار سرمایه از سرمایه گذاران برای به چالش کشیدن Open AI است.

بیلیونر معروف، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت های تسلا، ایکس و استارت‌آپ هوش مصنوعی X AI، به دنبال جذب سرمایه گذاران از سراسر جهان به خصوص هنگ کنگ، برای تامین سرمایه این چالشش با مایکروسافت و گوگل است.

به گفته چهار نفر از نزدیکان وی، این گفت‌وگو در دفاتر خانوادگی در هنگ کنگ، جایی که توسط پکن کنترل می شود، انجام شده است.

افزایش سرمایه در هنگ کنک برای یک شرکت هوش مصنوعی آمریکایی می‌تواند به یک روند پرفراز و نشیب سیاسی در شرایط افزایش تنش های ژئوپلتیکی تبدیل شود.

سه نفر با اطلاع از مذاکرات اظهار کردند که ماسک امیدوار است تا 6 میلیارد دلار سرمایه جدید برای X AI با ارزش پیشنهادی 20 میلیارد دلار، جذب کند. با این حال مالک تسلا هنوز در حال آزمایش اشتهای سرمایه گذاران برای چنین مبالغ هنگفتی است.

او گزارش‌های متعدد اخیر درباره جمع‌آوری سرمایه X AI را رد کرده است. ماسک در X پستی در واکنش به شایعات منتشر کرد: “X AI سرمایه اش را افزایش نمی دهد و من با کسی در این زمینه صحبت نکرده ام.”

ماسک اولین محصول هوش مصنوعی خود را در ماه دسامبر عرضه کرد، یک چت بات به نام Grok، که با استفاده از پست های منتشر شده در X آموزش داده شده و به آن اجازه می دهد تا پاسخ های به روزتری نسبت به رقبای خود ارائه دهد.

ماسک جزئیاتی در مورد نحوه تامین مالی X AI فاش نکرده است، به جز پستی در ماه نوامبر، که در آن گفته شده بود سهامداران فعلی ایکس “25 درصد” از سهام شرکت را خواهند داشت، اما توضیح بیشتری ارائه نداد.

حامیان X، به تامین مالی ۴۴ میلیارد دلاری ماسک برای تملک کسب‌وکاری که در آن زمان به نام توییتر معروف بود، کمک کردند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان