تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر : 73526

معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس:

ارس اکسپو 2023 برگزار می شود

ارس اکسپو 2023 برگزار می شود
معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس از برگزاری نمایشگاه دستاوردها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ارس (ارس اکسپو 2023) خبر داد.

به گزارش شهر بورس، علی نوید معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس امروز در نشست خبری ارس اکسپو 2023  اظهار داشت: امروز تمرکز ما بر این است که با رفع موانع تولید، حجم صادرات از منطقه آزاد ارس را دو برابر کنیم. ۱۵ درصد رشد تولید در منطقه داشتیم که حجم بیشتر تولیدات به صادرات اختصاص یافته است.

وی افزود: در گزارش ۱۰ ماهه سال جاری ۱۰۰ درصد افزایش صادرات داشته‌ایم و تلاش بر این است که عمده تولیدات منطقه آزاد به صادرات اختصاص یابد.

معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: اقتصاد ارس امروز به ۴ حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری و حوزه بازار و تجارت اختصاص یافته است. ما به دنبال رشد اقتصاد منطقه آزاد ارس در حوزه لجستیک و حمل‌ونقل هستیم.

نوید تصریح کرد: ۵ کریدور بین‌المللی از ایران عبور می‌کند که ۳ کریدور می‌تواند از جلفا و منطقه آزاد عبور کند. مرز نخجوان مسیر ما را به سمت اروپا و مرز نوردوز راه ما را به سمت شرق فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید:اقتصاد آذربایجان شرقی، متکی به بخش خصوصی است


ترسیم افق 1408 منطقه آزاد ارس

وی گفت: اولین نمایشگاه دستاوردها و توانمندهای منطقه آزاد ارس امسال در شهر تبریز تدارک دیده شده و بخشی از تلاش‌های این منطقه را به نمایش می‌گذاریم و همچنین شرکت‌های فعال دانش‌بنیان در منطقه، طرح‌های جدید خود را رونمایی خواهند کرد.

نوید تأکید کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه عمل به رویکرد جهاد تبیین است که بارها توسط رهبر معظم انقلاب تأکید شده است و ما تلاش می‌کنیم این رویکرد را در نقطه مرزی ارس به مردم منطقه تبیین کنیم.

معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس ادامه داد: بزرگ‌ترین موفقیت منطقه آزاد ارس این است که پروژه‌های خود را بدون بودجه دولتی و نفتی اجرا کرده و زیرساخت‌ها و بسترسازی‌های شهر با هزینه‌ها و منابع منطقه آزاد انجام شده است.

وی با ترسیم افق 1408 منطقه آزاد ارس گفت: افق ۱۴۰۸ کاملاً مؤلفه بندی شده و اهداف و برنامه برای این سال‌ها مشخص شده است و تمامی این موارد ضرورت برگزاری نمایشگاهی در سطح معرفی دستاوردها، توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس را نشان می‌دهد.

معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس در خصوص برگزاری ارس اکسپو 2023 ادامه داد: اکسپو ارس نمایشگاه بازاریابی و فروش نیست بلکه نمایشگاه برندسازی و هویت‌سازی است. ما تلاش کردیم گذشته و حال در این نمایشگاه در معرض دید قرار بگیرد.

۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در ارس اکسپو 2023 

نوید تأکید کرد: نزدیک ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار می‌گیرد و تمامی سفرای منطقه برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده‌اند، از تمامی اعضای اتاق بازرگانی تبریز و تهران دعوت شده است تا حضور پیدا کنند و نام منطقه آزاد ارس را شنیده و با ظرفیت‌های موجود آشنا شوند.

وی با معرفی کشورهایی میزبان صادرات منطقه آزاد ارس اذعان داشت: نزدیک ۵۴ درصد صادرات منطقه آزاد ارس به کشور ترکیه بوده و پس از آن با اولویت روسیه، ارمنستان و گرجستان صادرات صورت می‌گیرد.

معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس در پایان گفت: در گلخانه‌های شیشه‌ای قطب اول در ایران هستیم و تمامی محصولات گلخانه‌ای ارس صادر می‌شود و در آینده نزدیک ۱۰۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای طبق استانداردهای جهانی صادر خواهد شد.

نوید ادامه داد: همچنین منطقه آزاد ارس در بخش توسعه کشاورزی و شیلات پیشرو بوده و ۴۵۰۰ هکتار باغات قطره‌ای وجود دارد که در حال‌توسعه است.


بیشتر بخوانید: کیش اینوکس 2022؛ پنجره‌ای رو به فرصت‌های سرمایه‌گذاری


ارس اکسپو 2023 با حضور بخش خصوصی

نصیری، مشاور و مدیر حوزه ریاست منطقه آزاد ارس نیز در حاشیه این نشست خبری اظهار داشت: بدون همراهی و دغدغه مندی اصحاب رسانه، اتفاقات و رویدادادهای مثبت در ارس، شکل نمی‌گیرد. نیازمند افزایش همراهی رسانه‌ها با مجموعه منطقه آزاد ارس و تلاش در زمینه توسعه فعالیت های بخش خصوصی هستیم.

وی افزود: اولین نمایشگاه‌های فرصت‌ها و دستاوردهای ارس تحت عنوان ارس اکسپو 2023 در محل نمایشگاه‌های بین المللی تبریز برگزار می شود و تلاش می کنیم که در این نمایشگاه و در راستای جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری، خدمات چندین ساله جمهوری اسلامی ایران در نقطه مرزی ارس را به نمایش بگذاریم.

نصیری تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور فعالان مطرح بخش خصوصی و شرکت‌های مطرح صنعتی، بیمه، دانش بنیان و … در قالب پنل‌های عمومی و اختصاصی از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ بهمن ماه برگزار می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان