صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر : 125908

ارز پایدار تتر چگونه به تعادل بازار کمک می ‌کند؟

ارز پایدار تتر چگونه به تعادل بازار کمک می ‌کند؟
استیبل کوین‌ها واحدهای دارایی رمزنگاری شده هستند که ارزش آنها در دارایی‌های فیزیکی مانند دلار و طلا ادغام می‌شوند

به گزارش شهر بورس، استیبل کوین‌ها واحدهای دارایی رمزنگاری شده هستند که ارزش آنها در دارایی‌های فیزیکی مانند دلار و طلا ادغام می‌شوند. این دارایی‌ها ثبات قیمت را در بازار دارایی‌های کریپتو برای صاحبان خود فراهم می‌کنند و البته تتر یکی از شناخته شده‌ترین استیبل کوین‌های امروز بازار می‎باشد. استیبل کوین‎ها امکان دسترسی ایمن و کم هزینه به دارایی را از طریق بلاک چینی که به آن متصل شده‌اند فراهم می‎کنند. به طور خلاصه و در یک جمله می‎توان گفت که قیمت و عرضه استیبل کوین‎ها و پیرو آن قیمت تتر و میزان عرضه آن همواره نظارت می‎شوند و همین امر منجر به ثابت ماندن قیمت آنها می‌شود.

ارز پایدار تتر چگونه به تعادل بازار کمک می ‌کند؟

استیبل کوین و معروف‎ ترین آن تتر و قیمت تتر در یک نگاه

استیبل کوین نوع خاصی از ارزهای دیجیتال است که هدف آن کاهش نوسانات در بین ارزهای دیجیتال است. آنها معمولاً به ارزهای فیات سنتی (به عنوان مثال، دلار آمریکا، یورو) یا سایر دارایی‏های ارزشمند (مانند طلا) متصل می‎شوند. این اتصال تضمین کننده ارزش استیبل کوین است و به استیبل کوینی مانند تتر کمک می‎کند که کمتر تحت تأثیر نوسانات بازار قرار بگیرد و ثبات قیمت تتر اولین نتیجه آن است.

در حقیقت ایده اصلی پشت هر استیبل کوینی مانند تتر ارائه راه حلی برای نوسانات بازار ارزهای دیجیتال است. برخلاف ارزهای دیجیتال سنتی، تتر از نوسانات بسیار کمتری برخوردار است، زیرا ارزش آن‌ بر روی یک دارایی خاص ثابت است. این ویژگی تتر را به ویژه برای سرمایه‎گذاران و معامله‎گرانی که می‎خواهند از نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال محافظت کنند، جذاب می‎کند. همه استیبل کوین‌ها از جمله تتر برای پرداخت‌های دیجیتال، تجارت در صرافی‎های ارز دیجیتال و سایر تراکنش‎های مالی استفاده می‎شوند.

استیبل کوین و معروف‎ ترین آن تتر و قیمت تتر در یک نگاه

محبوب‎ ترین کوین ‎های استیبل کدامند؟

بازار استیبل کوین به طور مداوم در حال تحول است و استیبل کوین‎های جدید در طول زمان ظاهر می‎شوند. با این حال، برخی از استیبل کوین‌هایی که در بازار محبوب هستند و کاربری گسترده‌ای دارند عبارتند از: تتر که از نظر ارزش بازار و استفاده همچنان بزرگترین استیبل کوین جاری بازار به‌شمار می‌رود و با نسبت 1:1 به دلار آمریکا گره خورده است. تتر می‎تواند بر روی بلاک چین‎های مختلف (اتریوم، ترون، زنجیره هوشمند بایننس و غیره) کار کند. دوم USDC که با مشارکت Circle و Coinbase ایجاد شده و کاملاً به دلار آمریکا وابسته است و روی بلاک چین هایی مانند اتریوم کار می‏کند. سوم بایننس که توسط صرافی بایننس راه‎اندازی شده و با نسبت 1:1 به دلار آمریکا مرتبط است.

تتر به عنوان محبوب ‎ترین استیبل کوین و قیمت تتر چه اثری بر بازار دارد؟

همه استیبل کوین‎ها از جمله تتر برای کاهش عدم قطعیت ناشی از نوسانات در دنیای ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند و این بحث توابع مختلفی از جمله موارد زیر دارد:

ثبات قیمت: ارزش ارزهای دیجیتال بسته به شرایط بازار می‌تواند نوسانات زیادی داشته باشد. استیبل کوین‌هایی مانند تتر این نوسانات را کاهش می‌دهند زیرا ارزش آن‌ها و به طور کلی قیمت تتر اغلب به دارایی‌های با ثبات‌تر مانند ارزهای سنتی مرتبط است.

پرداخت‎های دیجیتال: تتر به عنوان یک استیبل کوین‎ می‎تواند یک وسیله پرداخت سریع و کارآمد برای تجارت آنلاین و سایر تراکنش‎های دیجیتال باشد. به کمک تتر می‎توان نقل و انتقالات را سریع‌تر و با کارمزد تراکنش کمتر نسبت به تراکنش‎های بانکی سنتی انجام داد.

تتر به عنوان محبوب ‎ترین استیبل کوین و قیمت تتر چه اثری بر بازار دارد؟

پناهگاه امن در بازارهای کریپتو: سرمایه‎گذاران و معامله‎گران می‎توانند از تتر به عنوان یک پناهگاه امن برای محافظت از خود در برابر نوسانات بازارهای ارز دیجیتال استفاده کنند. با کاهش ارزش مبادلات ارز دیجیتال، سرمایه‎گذاران می‎توانند برای حفظ ارزش خود به تتر روی بیاورند.

دسترسی به خدمات مالی: برای میلیون‎ها نفر بدون بانک در سراسر جهان، تتر می‎تواند دسترسی به خدمات مالی را فراهم کند. این امر به ویژه برای مناطقی در کشورهای در حال توسعه که زیرساخت‎های بانکی در آنها وجود ندارد، سودمند است.

قراردادهای هوشمند و دیفای: تتر نقدینگی را برای قراردادهای هوشمند و پلتفرم‎های مالی غیرمتمرکز (DeFi) فراهم می‎کند و به طور گسترده‎ای در برنامه‎های DeFi مانند وام دادن، وام گرفتن و کسب سود استفاده می‎شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 9 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان